Galaxy87 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hei Holder på å lærer meg Windows 2003 server, er newbie når det kommer til dette. Veldig artig å lære seg =) Eg har klart å gjøre noe som ikkje skal gå ann. Eg har installert windows 2003 server R2, gjorde den om til ein domene kontroller. kalte domenet mitt Inga.local. Meldte Inn liten acer laptopp inn i domenet. Første eg gjorde var å trykke på nettverks id. next next heilt til datamaskinindomene. Veit ikkje kvifor, men eg skreiv da Inga87 der. (ikkje noe local) Det fungerte... Og det ble masse kluss. Nå logger eg på domene kontrolleren min under inga87. Det burde være inga.local (ble til inga87 frå laptopen) Og eg logger på inga87 på acer laptop. Dette er ikkje så veldig bra forklart... Skal reinstallere alt sammen nå, ikkje tulle med nettverks id og indomener. Noen som skjønner dette? - Inga Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Nå skjønnte jeg ikke hele greia. Men, det er helt normalt at windows ikke viser hele domenenavnet når du logger på f.eks bare mittdomene i stedet for mittdomene.local. Ser du på egenskaper på min datamaskin og ser under datamaskinnavn vil du se hele domenenavnet: mittdomene.local Lenke til kommentar
Galaxy87 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Nå fekk eg det til å fungere =) Har meldt eit par pc inn i domenet. Øving gjør mester! vel eller gir brukbare kunnskapar innanfor eit bestemt område. Hei Holder på å lærer meg Windows 2003 server, er newbie når det kommer til dette. Veldig artig å lære seg =) Eg har klart å gjøre noe som ikkje skal gå ann. Eg har installert windows 2003 server R2, gjorde den om til ein domene kontroller. kalte domenet mitt Inga.local. Meldte Inn liten acer laptopp inn i domenet. Første eg gjorde var å trykke på nettverks id. next next heilt til datamaskinindomene. Veit ikkje kvifor, men eg skreiv da Inga87 der. (ikkje noe local) Det fungerte... Og det ble masse kluss. Nå logger eg på domene kontrolleren min under inga87. Det burde være inga.local (ble til inga87 frå laptopen) Og eg logger på inga87 på acer laptop. Dette er ikkje så veldig bra forklart... Skal reinstallere alt sammen nå, ikkje tulle med nettverks id og indomener. Noen som skjønner dette? - Inga Lenke til kommentar
Galaxy87 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Åja, stemmer =) Eg er ofte så manisk på pc at eg ikkje klarer å huske kva eg har gjort tidlegare. På ein eller annen måte klarte eg klusse til, førte til at eg måtte logge på domenet på serveren. Som regel er det Ctrl-alt-del, admin og passord. Men nå måtte eg logge på domenet på serveren. Opsi. Tror kanskje eg meldte serveren inn i domenet, doh doh doh! Mentoren min ble imponert, foreslo at eg kanskje skulle spesialisere meg innanfor system krasjing. =p Nå skjønnte jeg ikke hele greia. Men, det er helt normalt at windows ikke viser hele domenenavnet når du logger på f.eks bare mittdomene i stedet for mittdomene.local. Ser du på egenskaper på min datamaskin og ser under datamaskinnavn vil du se hele domenenavnet: mittdomene.local Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Det er helt riktig at domenekontrolleren (serveren din) er meldt inn i domenet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå