Kenneth Solfjeld Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Men hvilken butikk bør jeg bestille fra? Dessuten er jeg skeptisk til til postens håndtering av pakker. Er vel en risiko for at ting blir ødelagt eller stjålet ved forsendelse gjennom posten. Det har skjedd før.. Nikon Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2.8G IF-ED Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg tenkte å kjøpe fra Interfoto (kr 5 dyrere enn Japan) og der har jeg fått god service før. Det kom imidlertid en brukt micro 70-180mm tilsalgs!!! Lenke til kommentar
boos Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Er vel en risiko for at ting blir ødelagt eller stjålet ved forsendelse gjennom posten. Det har skjedd før.. Det har aldri jeg opplevd... Men som du skriver, en risiko er det vel. Spørsmålet blir hvor stor den er. Kanskje risikoen for å havne i en trafikkulykke er større hvis du bestemmer deg for å kjøre til nærmeste butikk og kjøpe der? boos Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Du har nok et poeng her boos! Nermeste butikk er 7 mil unna, over et livsfarlig fjell (sjonfjellet) glatt som f... Det er nok verdt risikoen å bestille varen og få den levert med posten. Tok en telefon til Interfoto, og de kunne melde at de hadde akkurat solgt siste.. Mulig jeg bestiller fra Japan Photo da, tror det haster litt å få det for den prisen. Hører rykter om kraftig prisøkning like rundt hjørnet. Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Tro heller ikke du skal være redd for Posten. Så lenge du ikke har kvitert ut pakken, så får avsender og Posten krangle uten at du blir skadelidende (bortsett fra tidsmessig). Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Går fint å sende med post dette. Tipper forresten du ikke finner denne i hylla 7 mil unna heller Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Nei riktig! De har nesten bare Sigma (Elite Foto) Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Bestilte denne fra Japan Photo i fjor og fikk det tilsendt med posten, gikk helt fint det. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Fotovideo har til 14.480 (Norsk utgave), 5+ på lager. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Men hvilken butikk bør jeg bestille fra? Dessuten er jeg skeptisk til til postens håndtering av pakker. Er vel en risiko for at ting blir ødelagt eller stjålet ved forsendelse gjennom posten. Det har skjedd før.. Nikon Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2.8G IF-ED Dette objektivet er pakket først inni bagen sin, så inni en diger eske som kan ta unna for en god del - don't worry! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Dette objektivet er pakket først inni bagen sin, så inni en diger eske som kan ta unna for en god del - don't worry! Helt enig, objektiver av denne klassen tåler det aller meste - ikke uten grunn at pressefotografer bruker dem (og tilsvarende fra Canon). Endret 2. mars 2009 av TGB Lenke til kommentar
Cax Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Dette objektivet er pakket først inni bagen sin, så inni en diger eske som kan ta unna for en god del - don't worry! Helt enig, objektiver av denne klassen tåler det aller meste - ikke uten grunn at pressefotografer bruker dem (og tilsvarende fra Canon). Er de spesielt klønete? Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg er litt mer spent på min 70-180mm. Den dro fra TIANJIN til BEIJING i dag - håper det står Norge på en sekk på postkontoret der Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Men hvilken butikk bør jeg bestille fra? Dessuten er jeg skeptisk til til postens håndtering av pakker. Er vel en risiko for at ting blir ødelagt eller stjålet ved forsendelse gjennom posten. Det har skjedd før.. Nikon Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2.8G IF-ED Dette objektivet er pakket først inni bagen sin, så inni en diger eske som kan ta unna for en god del - don't worry! Og den har nok allerede blitt kastet en del frem og tilbake på ferden mellom fabrikken i det fjerne østen til butikken i norge. Om den så bæres på pute de siste 100 milene har det sikkert lite å si i den store sammenhengen Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg bestilte den på nettbutikken hos JP og etter pakkingen å dømme så skal det utrolig mye til før objektivet blir skadet.. Pakket i en objektiv-veske, omsvøpt av isopor. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg føler meg mye mere beroliget! Har sett tester på TC-14E hvor den yter meget bra, og TC-20E ikke like bra. Men hvordan er den med TC-17E? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Dette objektivet er pakket først inni bagen sin, så inni en diger eske som kan ta unna for en god del - don't worry! Helt enig, objektiver av denne klassen tåler det aller meste - ikke uten grunn at pressefotografer bruker dem (og tilsvarende fra Canon). Er de spesielt klønete? Nei, men de behandlet fototstyr som om de ikke eier det selv (noe de selvsagt ikke gjør) Lenke til kommentar
oddgeira Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 har hørt rykter om at en 70-200 VR II skal komme. det kan være verdt å vente på den, prisen på VR I vil sikkert falle, men det kanjo også være at den ikke er tiljengelig som ny lenger. Men hvis det er frakten du er redd for får du vel erstatning om posten ødelegger eller skader varen. Handle på postordre eller kreditt. handler du på post ordre kan du sikkert be om å få se på varen og at den er i orden. Handlet et objektiv (80-200) i USA ingen skader på pakken, men den var riktignokk sent med UPS, Om varen er sjør, skal det vel markeres om dette på pakken. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 har hørt rykter om at en 70-200 VR II skal komme.det kan være verdt å vente på den, prisen på VR I vil sikkert falle, men det kanjo også være at den ikke er tiljengelig som ny lenger. Det har gått rykter om en ny 70-200 f2,8 siden D3 kom, men siden det ikke annonseres nye objektiver sammen med PMA denne uka, er det lite trolig at det kommer en erstatter før tidligst til sommeren (hvis det i det hele tatt kommer i år). Hvis man ikke er avhengig av meget god skarphet ut mot hjørnene sammen med et FX kamera yter det "godt nok" også samme med et FX kamera, samme med et DX kamera er det minimalt å utsette på det "gamle" objektivet i praksis. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 har hørt rykter om at en 70-200 VR II skal komme.det kan være verdt å vente på den, prisen på VR I vil sikkert falle, men det kanjo også være at den ikke er tiljengelig som ny lenger. Det har gått rykter om en ny 70-200 f2,8 siden D3 kom, men siden det ikke annonseres nye objektiver sammen med PMA denne uka, er det lite trolig at det kommer en erstatter før tidligst til sommeren (hvis det i det hele tatt kommer i år). Hvis man ikke er avhengig av meget god skarphet ut mot hjørnene sammen med et FX kamera yter det "godt nok" også samme med et FX kamera, samme med et DX kamera er det minimalt å utsette på det "gamle" objektivet i praksis. Ser ingen grunn til å ikke kjøpe det om du skal bruke på FX heller. Har tatt utrolig mye bra bilder med dette objektivet og kantskarpheten er ikke noe som sjenerer meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå