Chris_lox Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hei! Når jeg dimmer i september har jeg tenkt til å kjøpe meg en ny pc til spill, grafisk design og normalt kontorbruk, spørsmålet er bare: Ender jeg uansett opp med vista? Er det mulig å kjøpe en ny god pc og fortsatt bruke XP uten at dette skaper for mye trøbbel? Chris Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 1. Nei 2. Ja Et annet alternativ kan jo være å kjøre Windows 7 Beta til fullversjonen blir lansert, og deretter anskaffe dette? Windows 7 (beta) har fått ganske så mye skryt pga. stabilitet og hastighet bl.a. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Okay, takk for svaret! Fint å vite at jeg har noen alternativer Får sjekke ut Windows 7, når er det planlagt at fullversjonen skal komme? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 du behøver jo ikke nødvendigvis å kjør windows da. men spørs jo hva du selv vil ha. hva er du vant til å bruke ? hviss du er vant med vista så kan du jo som han andre svarte å gå over til windows 7 og bare oppgradere windowsen. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Windows 7 er vel planlagt sluppet mot slutten av året, og BETA vil fungere frem til det. I tillegg kommer det en RC-utgave (release candidate) 10. April. Ellers finnes det jo forskjellige Linux-distroer om du ønsker dette, men ikke til å anbefale grunnet dårligere kompabilitet med spill, som du nevner du skal bruke maskinen til (er klar over emulatorer som WINE og Cedega, men blir uansett dårligere ytelse, bugs, tar litt tid før støtte for diverse spill blir lagt inn osv.). Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 å? jeg har da ikke problemer med å spille spill i linux Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det avhenger jo helt og holdent av hvilke spill du spiller, men tar litt tid før nye spill blir lagt til, dårlige drivere resulterer i dårlig ytelse osv. Synes selv Linux er helt kurrant, men som spillmaskin er Windows klart foran grunnet at spillene blir laget nettopp for dette OSet. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Linux er uaktuelt for min del, så blir en eller annen Windows. Vil helst unngå vista, så får ta en titt på Windows 7. Ellers blir det nok XP hvis dette er uproblematisk, så får jeg oppgradere til W7 når dette kommer på markedet i fullversjon. Takk for gode svar Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Tipper du får med en "gratis oppgradering til Win7" eller noe sånt dersom du kjøper en lisens til Vista i september. Men hvorfor vil du ikke ha Vista? Er det noen spesielle grunner, eller er du også noen av de som har falt for FUD'en? Har kjørt Vista siden release. Eneste problemet jeg har hatt, er at Creative ikke gadd å oppgradere driveren til lydkortet mitt slik at det virket med SP1. Men det er jo Creatives skyld... Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Gratis oppdatering fra Vista til 7 gjelder bare ved kjøp av PC med ferdiginstallert Vista. Typisk bærbare og 'Elkjøp-PCer'. Så enten kjøper du XP eller 7. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Tipper du får med en "gratis oppgradering til Win7" eller noe sånt dersom du kjøper en lisens til Vista i september. Men hvorfor vil du ikke ha Vista? Er det noen spesielle grunner, eller er du også noen av de som har falt for FUD'en? Har kjørt Vista siden release. Eneste problemet jeg har hatt, er at Creative ikke gadd å oppgradere driveren til lydkortet mitt slik at det virket med SP1. Men det er jo Creatives skyld... Vel, har ingen god grunn, men trives rett og slett ikke med vista. Syns det er tungvindt, rett og slett fordi det er uvant. Ettersom jeg har brukt XP i lang tid er jeg godt kjent med dette og trives med brukergrensesnittet Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Har du prøvd Windows 7 da? Er jo anderledes fra XP det også. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) jeg foreslår windows 3.11 eller 95 eller 98SE ' og med 98SE kan du bruke internett ^^ Endret 2. mars 2009 av Danielsm Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hah... går fint å bruke internett fra Windows 3.11 også Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Har du prøvd Windows 7 da?Er jo anderledes fra XP det også. Har ikke prøv det, så skal absolutt sjekkes ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå