adg Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hei! Jeg har (muligens) tenkt til å invistere i en server pc. Planen er at denne skal være online 24/7. Hvordan kan jeg da gjøre så jeg er på irc med denne pc'n, men kan styre fra en annen PC et annet sted? -og hvordan lage ftp tilgang? -takk for all hjelp- Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 IRC saken: Da må du sette opp irc-bouncer. FTP-server: Download serv-u/G6 FTPserver og plopp så har du det.. Lenke til kommentar
lars1 Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Du kan jo også bare kjøre win2k, med webserver, mailserver, ftp og alt sånt... Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Eller glemme Windows, og legge inn linux, freebsd, etc.. Funker mye bedre som server Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Når det gjelder å fjernstyre irc'en din så kan du jo bruke program som VNC http://www.realvnc.com Med dette så får du opp skrivebordet på serveren og dermed kan styre mer enn bare irc. ...men... nå er ikke vnc så fryktelig sikkert, ikke etter min mening. Men det skal være lignende programmer rundtomkring som sikkert er bedre og sikkrere. WinXp skal vel ha noe innebygget, ellers så tror eg citrix kanskje er den store på området, men det er masse varianter. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg ville spurt en dataforhandler om hva han mente. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg ville spurt en dataforhandler om hva han mente. Hehe, ja gå deg en tur på Ekspert... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg ville spurt en dataforhandler om hva han mente. Hehe, ja gå deg en tur på Ekspert... ja de er jo "experter" på sånt Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Ville aldri ha spurt en butikk om server, de har knapt peiling på pc. Det vanlige eg ser i butikker... 1 fyr kommer med en lapp der det står en feilmelding han fikk i Outlook...sånne enkle ting som, "fant ikke server: pop3"...som er skriveleif i epostoppsettet. Anbefaling er da at han tar med seg pc'en så de kan få reinstallert windows på han.... Butikker er fjas, men de kan reinstallere windows for deg...( ikke servere ) Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg snakket ikke om butikkekjeder som driver med alt fra vaskemaskiner til dataer, men jeg mente folk som driver med bare data, det er mange av de og de vet hva de snakker om. Desuten har mange av disse store kjedene et veldig dårlig rykkte, og det er noe de har opparbeidet selv. Hadde nettopp en data som stor hos et elkjøpverksted i nærmere 2 månder for en garanti sak, som tar en time å fikse (det var jeg ikke mye bra fornøyd med), og vet at jeg ikke skal kjøpe nye PC hos de Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Lol , du må nok Kjøre ett Unix system her ja ... selv fåreslår eg freeBSD 5.0! Har selv en 733 mhz med 512 ram FreeBSD 5.0 box og i skrivende stund har den stått på 60 dager ... super stable www.freebsd.com www.shellcentral.com. www.egghelp.com Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg tror jeg ville kjørt Windows Server 2003 Lenke til kommentar
plumbo Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 du kan jo evt bruke windows 2000 server eller advanced server og kjøre terminal services for å fjernadministrere maskinen. det er innebygget i operativsystemet og det fungerer brillefint, bruker det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå