Gå til innhold

sette opp server

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har (muligens) tenkt til å invistere i en server pc.

Planen er at denne skal være online 24/7.

Hvordan kan jeg da gjøre så jeg er på irc med denne pc'n, men kan styre fra en annen PC et annet sted?

-og hvordan lage ftp tilgang?

-takk for all hjelp-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Når det gjelder å fjernstyre irc'en din så kan du jo bruke program som VNC http://www.realvnc.com

Med dette så får du opp skrivebordet på serveren og dermed kan styre mer enn bare irc.

...men... nå er ikke vnc så fryktelig sikkert, ikke etter min mening. Men det skal være lignende programmer rundtomkring som sikkert er bedre og sikkrere. WinXp skal vel ha noe innebygget, ellers så tror eg citrix kanskje er den store på området, men det er masse varianter.

Lenke til kommentar

Ville aldri ha spurt en butikk om server, de har knapt peiling på pc.

Det vanlige eg ser i butikker...

1 fyr kommer med en lapp der det står en feilmelding han fikk i Outlook...sånne enkle ting som, "fant ikke server: pop3"...som er skriveleif i epostoppsettet.

Anbefaling er da at han tar med seg pc'en så de kan få reinstallert windows på han....

Butikker er fjas, men de kan reinstallere windows for deg...( ikke servere )

Lenke til kommentar

Jeg snakket ikke om butikkekjeder som driver med alt fra vaskemaskiner til dataer, men jeg mente folk som driver med bare data, det er mange av de og de vet hva de snakker om. Desuten har mange av disse store kjedene et veldig dårlig rykkte, og det er noe de har opparbeidet selv.

Hadde nettopp en data som stor hos et elkjøpverksted i nærmere 2 månder for en garanti sak, som tar en time å fikse (det var jeg ikke mye bra fornøyd med), og vet at jeg ikke skal kjøpe nye PC hos de

Lenke til kommentar

Lol , du må nok Kjøre ett Unix system her ja ... selv fåreslår eg freeBSD 5.0! :) Har selv en 733 mhz med 512 ram FreeBSD 5.0 box og i skrivende stund har den stått på 60 dager ... super stable :D

www.freebsd.com

www.shellcentral.com.

www.egghelp.com

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...