Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med pc-en - Blant annet rar oppstart

Anbefalte innlegg

Hei.

I det siste har den bærbare pc-en min hatt problemer med å starte opp. Av og til så fryser den seg midt i oppstarten og skjermen er heilt svart. Og når det først virker er den veldig treg med å starte opp. Når den først kommer på og skrivebordet viser er den enten klar til å brukes eller så tar den lang tid før den kan brukes.

Har sjekka for virus, har bare eit virus som heiter TrackingCookie som eg ikkje får vekk. Fekk det på den andre pc-en, den stasjonære. Og eg tipper det kom på den bærbare når eg plugga til internett for første gong.

Eg veit ikkje kva eg skal gjera, eg har prøvd å få ein raskare oppstart med å rense harddisken for gamle og ubrukelige filer.

Info om pc-en:

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Informasjonsrapport for NVIDIA-systemet opprettet: 03/02/2009 10:28:56

Systemnavn: PC

[skjerm]

Prosessor: Intel® Core2 Duo CPU P7350 @ 2.00GHz (1995 MHz)

Operativsystem: Windows Vista Home Premium, 32-bit (Service Pack 1)

DirectX-versjon: 10.0

GPU-prosessor: GeForce 9600M GT

Driverversjon: 179.04

Stream-prosessorer: 32

Kjerneklokke: 500 MHz

Shader-klokke: 1250 MHz

Minneklokke: 400 MHz (800 MHz datahastighet)

Minnegrensesnitt: 128-bit

Totalt tilgjengelig grafikkminne: 1789 MB

Dedikert videominne: 512 MB

System-videominne: 0 MB

Delt systemminne: 1277 MB

VideoBIOS-versjon: 62.94.1A.00.18

IRQ: 16

Buss: PCI Express x16

[Komponenter]

nvCplUIR.dll 2.2.260.00 NVIDIA Control Panel

nvCpl.cpl 2.2.260.00 NVIDIA Control Panel Applet

nvExpBar.dll 1.5.700.70 NVIDIA Control Panel

nvCplUI.exe 2.2.260.00 NVIDIA Control Panel

nvViTvSR.dll 7.15.11.7904 NVIDIA Video and TV Server

nvViTvS.dll 7.15.11.7904 NVIDIA Video and TV Server

nvDispSR.dll 7.15.11.7904 NVIDIA Display Server

NVMCTRAY.DLL 7.15.11.7904 NVIDIA Media Center Library

nvDispS.dll 7.15.11.7904 NVIDIA Display Server

NVCPL.DLL 7.15.11.7904 NVIDIA Compatible Windows Vista Display driver, Version 179.04

nvGameSR.dll 7.15.11.7904 NVIDIA 3D Settings Server

nvGameS.dll 7.15.11.7904 NVIDIA 3D Settings Server[/spolier]

Håper nokon kan hjelpa meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei tror det err virus ja men det kan vær at når du kjører virus scan så bruker du ikke fulstendig system scan da kan du ta opp hele tiden jeg og har tracking cockie viruset jeg heller får det ikke bort men jeg klarer og ta det bort men det bare kommer på ny og på ny osv.

det er fordi det er så mange sider som har dette viruset

men hvilket virusprogram har du?

Lenke til kommentar

super anti spyware er jo akkurat det beste programmet vis jeg hadde vært deg så hadde jeg leverte den inn pga. mangel på tid men hvis du har bedre fritid enn meg så kunne du gjort det selv snakker om og resete hele på og sette den opp på ny da blir den helt bra igjen

men kan jeg vite merke på pcen

og hvor du kjøpte den så kan jeg hjelpe deg mer=D

kan vær att det er noe problemer med akkurat denne pcen

Lenke til kommentar

skaff deg ad-aware

Er gratis antivirus program og fjerner omtrent hver dag oss meg tracking cookies. Tracking cookie er noe en nesten alltid får visst en er på nettet så er ikke spesielt farlig vil jeg tro. Men skaff deg ad-aware fjerner det meste.

Lenke til kommentar

ja du burde kansje uinstallere det andre først...

men du har ikke tenkt på og kjøpe et virusprogram som ikke er gratis jeg hadde sånnen som du jeg og før men nå har jeg godt over til norton og jeg syntes at det er mye bedre pga. så mye mindre tull med pcen fordi virusprogram gjør hele jobben selv og klarer og ta de fleste virusene men du kunne jo resete hele pcen (ta ut apselutt alt og alt inn igjen)

men da tror jeg du må ha noen cd-er og sånt og da tror jeg du må levere den inn til elkjøp og det koster ca. 400 men da får du free suport i 3 måneder og da

Lenke til kommentar

Selv har jeg Norton 360 og ad aware på pc-en, fungerer velidg fint. Men en bør ikke ha flere enn to slike på pc-en, kun et skikkelig som norton og et litt mindre som ad-aware. Med dei to på pc-en er du veldig sikret. Norton 360 har prøvetid på 3 måneder som er det jeg gjør nå, vurderer og kjøpe det men går kanskje tilbake til gratis-program når tre-måneders perioden er over. Gode gratisantivrus programm er: Avast og Avg.

Lenke til kommentar

har selv en win32 worm på pc-en, fant den med ad-aware og har den nå i quarentine i ad-aware men trykte remove, så hvor ble den av? tilbake til sin egen plass eller fjernet fra pc-en?

Noen som har noe info om win32 worm forresten?

Lenke til kommentar

Takk for svar. Har eit annet problem med pc-en. Som sagt når eg starter opp pc-en så går det veldig tregt. Og av og til får eg opp ein melding der det står noko om av Windows ikkje blei avslutta på riktig måte, og eg får valg om eg vil starte windows sikkerhetsmodus eller noko slikt eller om eg vil starta Windows på vanlig måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...