Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Har planer om å vannkjøle min nye Core i7-rigg (se profil). Hensikten med dette vil være å få et oppsett som er mer stillegående enn mitt nåværende luftkjølte, og samtidig bidra med god kjøling egnet for klokking. Har foreløpig kommet fram til disse komponentene: CPU-blokk: EK Supreme LT (Acetal) GPU-blokk: EK FC4870 (Acetal) Chipset-blokk: EK FB RE2 (Acetal) Pumpe: AC Aquastream XT Radiator: Black Ice Xtreme 3 Slanger: Tygon 3603 Tank: ? Vifter ? Jeg har da følgende spørsmål: Godt valg av vannblokker? Hvilken radiator bør jeg velge? Black Ice har vel fått mye skryt, men hvilken modell bør jeg gå for? Er det nok med 1 stk. trippel radiator for et slikt oppsett? Hvilken slangetykkelse er mest hensiktsmessig? 1/2"? Hva slags type slangeklemmer er best å bruke? Hvilke vifter bør man gå for dersom stillegående er ett av stikkordene? Tips for valg av vanntank? Sist men ikke minst, er egentlig stillegående og god ytelse noe som går sammen? Andre tips til forbedringer og valg av komponenter mottas med takk. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) hvordan kabinett har du, kommer jo litt an på størrelsen 1:jeg personelig liker aquacomputer sine deler best, men det du har valgt er veldig brae blokker 2:Liker best Mist sine radiatorer, har akkurat bestillt en 3x120mm fra microplex, mist har veldig effektive rads men hvis du kjøper mist så kjøp exstreme utgaven. 3:ja det er nokk med en 3x radiator for dette oppsettet 4:1/2 eller 3/8 ID er en bra størrelse 5:bare dra på en bensin stasjon og spørr etter slangeklemmer 6:Hvis du skal ha det stillegående kjøp mist sine MISTKMF120H1VR vifter. 60 m³/time, 15.5 dB det er effekt. 7:swiftech mcresmicro er en liten og bra tank 8:ja det er det. bare man velger rett kjøling håper dette hjelper, lykke til Endret 11. mai 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
freonor Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 NEI. Det er IKKE nok med én radiator for dette! En i7 overklokket gir MYE varme. Med lavlydsvifter gir dette grilling av komponentene dine hvis du bare kjøper en trippelrad. Har ingen erfaringer med MIST. Spurte på dette forumet om andres erfaringen, men fikk aldri svar. Jeg endte opp med Swiftech sine rads som er veldig god pris og gir like go ytelse som Feser sin xchanger ved bruk av støysvake vifter. Mist sine extreme radiatorer trives best med høyere hastighet på viftene. Altså mer støy. Unngå det! Jeg anbefaler 2 radiatorer av swiftech-typen. Insisterer du på Black Ice så er det GTX serien som har fått mye skryt. S-Flex E vifter. MCres v2 er et godt valg av res. IKKE kjøp 1/2 BSP du skal ha 1/4 hvis ikke passer det ikke cpu-blokken f.eks. Kjenner ikke til de andre blokkene, men regner med at de bruker 1/4 de også. Tygon er det beste av slanger. 7/16" ID og 1/2" nipler er veldig populært og fungerer godt. Chipsetblokken... Er den beregnet for X58 chipset? Den tar både NB og SB? Pass på dette... X58 er ikke som tidligere chipset. Jeg ville vurdert å gå for en D5 / DDC3.2 med custom top. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) mist sine vifter pumper nokk luft i massevis, snakker av erfaring. og mist sine radiatorer er 1/2 eller 3/8 Id er bra, bruker 3/8 på min pc Endret 11. mai 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
freonor Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 1/2 bsp er gjengenestørrelsen på blokken... jeg har ek supreme lt og vet at den har 1/4 gjenger... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) det følger jo oftest med nipler i pakken uansett så ... jeg vet at BSP er gjengedimensjonen, har holdt på med vannkjøling i mange år men 7/16" ID er ingen vanlig størrelse. de fleste bruker 1/2 ID eller 3/8 ID Endret 11. mai 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
freonor Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 7/16 er det som er på vei inn istedenfor 1/2... Les litt rundt det. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 har ikke sett det noen steder, har du en link? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Blir nok ikke innkjøp riktig enda, men ser ut til at det blir noe slikt: Vannblokk CPU: EK Supreme LT Vannblokk GPU: EK FC4870 Tank: EK DDC X-RES 140 Pumpe: Laing DDC Radiator: XSPC RX360 Slanger: Tygon 3603 Vifter: Scythe S-Flex Synspunkter? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) er enig, ser bra ut følg med mitt lian li prosjekt på Deres Lian-LI Kabinetter. tråden Endret 15. mai 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå