TheMartine Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Vet ikke om dette er riktig sted å spørre om dette, men prøver meg likevel, jeg. For en liten stund siden hadde jeg innbrudd i bilen min, og det ble stjålet veldig mye. Alt fra fotokamera og nøkler, til rundt 50 CD-er og CD-spiller. Nå har jeg fått svar fra forsikringsselskapet, hvor de ber meg legge ved kvitteringer på det som har blitt stjålet fra bilen. Dette er i grunn veldig vanskelig for meg å oppdrive, spesielt på CD'ne, nøklene og CD-spilleren (som fulgte med bilen). Kort fortalt, er det egentlig bare kvitteringen på kameraet jeg har. Det jeg lurer på i den anledning, er om jeg da kommer til å få utbetalt erstatning bare for det jeg leverer kvittering på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ting som ligger løst i bilen (CDer, kamera, nøkler) får du vel ikke dekket uansett? Fastmontert CD-spiller får du nok dekket, men dersom du ikke har alarm, er vel egenandelen høyere enn verdien på spilleren (med mindre den var svært dyr og ganske ny)? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Det er ifølge kaskoen min maks erstatning på 5000,- for såkalt løsøre. Jeg vet jeg ikke får tilbake noe for CDene som lå i midtkonsollen, men resten av det som ble stjålet lå i hanskerom og bagasjerom, og det tror jeg er godkjent for å få erstatning. Håper det i hvert fall. Egenandelen er på 4000,-, og CD-spilleren var nok ikke verdt halvparten engang. Blir nok uansett et stort tap for meg dette, men jeg håper å få tilbake noe for blant annet kameraet og og en mobil som lå i hanskerommet. Det eneste jeg er usikker på, er om det avhenger av kvitteringer eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det som ligger i hanskerommet får du trolig ikke dekket. Det som ligger i bagasjerommet får du dekket BARE dersom det er et "gammeldags" bagasjerom som det ikke er tilgang til fra kupéen. Dersom det er en combibil, stasjonsvogn, eller en sedan hvor bakseteryggen(e) kan legges ned fra kupéen, får du nok ikke dekket dette heller. Lenke til kommentar
Zeceer Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Løsøre er normalt 10.000? Sikker på at det kun er 5000? Uansett er det mange ting som ikke dekkes. Deriblant kontanter naturligvis. Kvitteringer er ikke alltid så viktig så lenge du innrømmer at det som var der har liten verdi (mine erfaringer i alle fall). Har du dyrt utstyr etc så er kvittering et must. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Det som ligger i hanskerommet får du trolig ikke dekket. Det som ligger i bagasjerommet får du dekket BARE dersom det er et "gammeldags" bagasjerom som det ikke er tilgang til fra kupéen. Dersom det er en combibil, stasjonsvogn, eller en sedan hvor bakseteryggen(e) kan legges ned fra kupéen, får du nok ikke dekket dette heller. Hmm...det var da veldig strengt. Teknisk sett kan man altså ikke oppbevare noenting i bilen sin, da. Jeg ble i hvert fall bedt om å skrive ned hvor alt som ble stjålet lå, så vi får se hva de bestemmer seg for. Det er ganske tåpelig at man ikke skal kunne ha noen verdens ting i bilen, synes jeg =/ Zeceer: Ja, er sikker på at det er 5000,-. Musikkanlegg, derimot, dekkes med opptil 10.000,-. Det meste som ble stjålet har ingen stor verdi, men er verdt en del til sammen. Det dyreste var vel kameraet mitt, til 2500,-. Håper virkelig ikke de krever kvitteringer på dette, altså, for det har jeg ikke nubbesjangs til å oppdrive. Dyrt å bli ranet, gitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå