Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke data ut av harddisk

Anbefalte innlegg

Har en 2.5" SATA harddisk som fikk seg en smell i bakken mens den var i laptopen min. Fikk den undersøkt og det ble konstantert feil på den. Istedenfor å la andre hente ut dataene fra disken, tenkte jeg å gjøre det selv for å spare penger.

Kjøpte meg en Sharkoon SATA Quickport (usb) og fikk opp harddisken etter en liten stund. Problemet var at kun D partisjonen var mulig å komme inn i og ikke C partisjonen. Søkte meg inn gjennom disken med Pandora Recovery og PC Inspector File Recovery uten hell. Det er kun ett par feil på D, men umulig å komme inn på C.

Noen forslag på hva jeg kan gjøre?

secondarykid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan muligens prøve med andre programmer som f.eks. Active Partition Recovery 3.0.

Sondre

Har en 2.5" SATA harddisk som fikk seg en smell i bakken mens den var i laptopen min. Fikk den undersøkt og det ble konstantert feil på den. Istedenfor å la andre hente ut dataene fra disken, tenkte jeg å gjøre det selv for å spare penger.

Kjøpte meg en Sharkoon SATA Quickport (usb) og fikk opp harddisken etter en liten stund. Problemet var at kun D partisjonen var mulig å komme inn i og ikke C partisjonen. Søkte meg inn gjennom disken med Pandora Recovery og PC Inspector File Recovery uten hell. Det er kun ett par feil på D, men umulig å komme inn på C.

Noen forslag på hva jeg kan gjøre?

secondarykid

Lenke til kommentar
http://www.recuva.com/

Veldig enkelt program jeg har hatt nytte av ved feil/krasj.

Har prøvd ut programmet nå, og det søkte gjennom raskt!!! Men, Når jeg søker opp C disken på harddisken får jeg denne beskjeden: "datafeil (sirkulerende overflødighetskontroll, CRC)". Dette kommer opp på enkelte filer på D disken.

Hva er feilen og hva kan jeg gjøre nå?

secondarykid

Lenke til kommentar

CRC-feil viser at det er lesefeil mot harddisken der filen er lagret. Det betyr at den leste informasjonen ikke kan verifiseres (CRC-kontroll) og kan/vil_være feil. Behøver ikke bety meget i et rent tekst-dokumnet, men kna være svært farlig i et dataprogram.

Lenke til kommentar
CRC-feil viser at det er lesefeil mot harddisken der filen er lagret. Det betyr at den leste informasjonen ikke kan verifiseres (CRC-kontroll) og kan/vil_være feil. Behøver ikke bety meget i et rent tekst-dokumnet, men kna være svært farlig i et dataprogram.

Lager disken ulyder som tyder på at den er i ferd med å gi seg?

isåfall bør du overlate den til Ibas før den ødelegger seg selv.

Når du har prøvd det som er av freeware der ute ville jeg gjort et forsøk med SpinRite som har reddet meg ihvertfall en gang. Koster noen kroner men det er siste stopp før Ibas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...