konebank Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 http://www.norgeskreativefagskole.no/studietilbud/Webdesign/ Synes dere dette ser ut som et særiøst studie? Tror dere studiet gir nok utdannelse til å få jobb? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) For webdesign trenger du ingen utdanning, egentlig. Så svaret må bli ja og nei — du kan få jobb, men det vil ikke bedømmes så mye ut fra utdannelsen som det du har å vise til / kan. Jeg har bare gått ett år på NITH i Bergen (som ble lagt ned). Jeg slutta, og fikk 100% stilling i webbyrået hvor jeg nå jobber. Ikke som webdesigner, men som frontendutvikler (i utlandet faller frontendutvikling under samlebegrepet webdesign, men ikke så mye i Norge). Så det viktigste er hva du kan. Dette skjedde òg med et par andre fra NITH. Ikke på grunn av at vi alle hadde fullført ett år på NITH, men heller ikke på tross av — det er ikke så mange som har relevant utdanning, med unntak av de som kun bedriver tyngre programmering. Jeg kan ikke uttale meg om hvor seriøst studiet er, men jeg kan si at det er vanskelig å oppdrive gode studier innen web i Norge, og personlig har jeg ikke så mye tro på NKF her, heller. Endret 2. mars 2009 av Haraldson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå