lurfelus Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Sett at jeg har en tekst og ulike steder i teksten har jeg en refferanse med et nummer, f. eks 1,2 og 3 som hver reflekterer en URL som er oppført nederst på siden. Hvis jeg setter inn en ny refferanse mellom 1 og 2 som jeg vil skal hete 2 må jeg endre alle tallene. Er det mulig å få Word til å gjøre det automatisk? At den forskyver alle tallene automatisk? Jeg har søkt en del på nettet med jeg finner ikke noe som gjelder det. Hvis noen vet eller kan sende meg i riktig retning blir jeg veldig glad. Dette skal brukes på en større oppgave slik at det ville spart oss for veldig mye bry. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ja, dette er mogeleg so vidt eg veit. Word har ein innebygd bibliografidatabase. De må leggje alle URL-ane (og eventuelle andre kjelder) inn i denne, og leggje inn referansar til bibliografioppføringa i teksten. Kva versjon av Word har de? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hvis jeg forstår trådstarter riktig er det dette man bruker fotnoter til. Sett inn -> Referanser -> Fotnote eller Referanser -> Sett inn fotnote. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå