mnemic Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Dette er nokså merkelig. Det har seg slik at de siste festene jeg har vært hvor jeg har drukki øl, har jeg endt opp med å spy. Det værste er at det skal ikke mye til heller, 2-4 øl. Men det som er enda mer merkelig er at dette skjer aldri når jeg drikker sprit og lignende. Er det noe feil med magan min? Tåler ikke magan ikke alt gjæren, eller hva faen!? Er 18år. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hm, bare en liten tanke ... Har du noen gang testet deg for cøliaki? Reagerer du på noen måte på vanlig brødmat? Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Øl inneholder en god mengde sukker og gjær og hvis du har en sensitiv mage kan disse to sammensetningene være vonde for magen din og tåle. Er mange som rett og slett blir kvalme av øl, rett og slett fordi alt gjærdet og sukkeret sammen danner en kvalmhetsfølelse. Det kan også ha noe med hva du drikker sammen med ølen. Om du f.eks shottet tyrker før du drakk ølen eller at du har drukket en god mengde sprit før du drakk øl, kan man bli dårlig av det. Man blir også mye dårligere av øl hvis man ikke har spist noe eller veldig lite i timene før. Lenke til kommentar
mnemic Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Hm, bare en liten tanke ... Har du noen gang testet deg for cøliaki? Reagerer du på noen måte på vanlig brødmat? Har ikke testet meg for cøliaki, nei. Men spiser brød i bøttevis, så da tviler jeg på at jeg har det. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Øl har nok en toksisk effekt på deg. Kroppen sørger for å kvitte seg med det den ikke vil ha ved hjelp av f.eks oppkast og diare. Alkohol er jo giftig i seg selv og sukker og gjær gjør jo ikke saken noe bedre akkurat. Lenke til kommentar
mnemic Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Øl inneholder en god mengde sukker og gjær og hvis du har en sensitiv mage kan disse to sammensetningene være vonde for magen din og tåle. Er mange som rett og slett blir kvalme av øl, rett og slett fordi alt gjærdet og sukkeret sammen danner en kvalmhetsfølelse. Det kan også ha noe med hva du drikker sammen med ølen. Om du f.eks shottet tyrker før du drakk ølen eller at du har drukket en god mengde sprit før du drakk øl, kan man bli dårlig av det. Man blir også mye dårligere av øl hvis man ikke har spist noe eller veldig lite i timene før. Veit veldig godt at man ikke skal drikke øl hvis man har drukki sprit tidligere, etter egen erfaring Men kanskje det ligger noe i det du sier om sukkeret og gjæret. Lenke til kommentar
mnemic Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 En ting som skjer når jeg spesielt drikker øl, er at jeg pisser EKSTREMT mye. Veit at kroppen kvitter seg med ølet fordi det er giftig, men føler at jeg pisser ti ganger mer enn alle andre på festen når jeg drikker øl Kan dette ha noe sammenheng? Dette skjer ikke med sprit forresten. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg har samme greia som trådstarter, jeg tåler heller ikke øl virker det som. Jeg kjenner allerede etter første slurken at dette klarer jeg ikke å drikke mye av, selv om før for 2-3 år siden så gikk det fint. Det er nok rett og slett gjæret jeg ikke tåler, eller malmen. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Har kun spydd av øl en gang, men dette grunnet overdreven styrting på byen har aldri merka noe problemer med å drikke øl etter sprit, drikker gjerne begge deler i løpet av en fest, frem og tilbake. Men legger meg på det der "pisse mye" syndromet, SPESIELT om jeg drikker cider ! Det er ikke mange minuttene mellom hver gang. Har en venn som ikke tåler øl, det er ikke mange ølene før han må spy, men han drikker sprit rent som den barskeste viking..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå