Gå til innhold

Fest hos en bekjent

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 18 år og lurer på om noen har noen tips på drikkevarer som får deg skikkelig i form :p som jeg kan kjøpe sjæl da :) fint med noen drinker jeg kan fikse eller noe sånt. Og antall taes med takk :D

Er bare en liten samling av folk, ikke no svært. Blir vel fra 7-tida til 2-3 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er noen oppskrifter på noen drinker du kan lage, alle er målt til en porsjon :thumbup:

Sex on the Beach

1 del vodka

1 del fersken schnapps

1 dash bjørnebær likør (denne kan man velge bort om man vil)

2 deler tranebær juice

2 deler appelsin juice

2 deler ananas juice (denne kan også velges bort)

Long Island Icetea

1 cl gin

1 cl rom

1 cl tequila

1 cl vodka

4 cl kald te

Coca Cola

Pina Colada

3/10 hvit rom

5/10 ananas juice

2/10 kokosmelk

Lenke til kommentar

"kjøpe sjæl da", sier trådstarter (18). Ikke mye poeng med spritdrinker da, vel?

Champagne er da alltid stilig og skal visstnok få fart på sakene, ellers er det jo øl og vin som gjelder pluss Baileys og andre klissegreier rundt 20%. (om to år kan du alltids eksperimentere mer)

Lenke til kommentar

Det selges jo "Vodka" med 22% som vi på 18 år kan kjøpe, riktignok så må man tilpasse oppskriftene litt. Jeg ville kjøpt prøvd ut den Mickey Finn jeg. Det er en drikk på 15% som smaker sørsøt eplejuice! Drikkes bar, helst avkjølt! Kan også brukes til drinker! en 50cl flaske koster 103 kroner eller noe sånt!

Lenke til kommentar

Mitt tips er å ikke drikke så mye forskjellig. Hold deg hovedsaklig til to forskjellige ting, så holder du fordøyelsessystemet litt i sjakk. Vet jo ikke hvor mye du tåler, så går litt etter egne preferanser. Mye blanding og styr blir bare mas på fest. Gjør det enkelt.

Pt 1: Start med en sixpack øl (halvlitersbokser). Holder opp mot 4 timer.

Pt 2: Når du er mett på øl er en halvliter kald Mickey Finn's Green Apple godt å nippe til uttover kvelden. Kanskje med litt knust is om det er tilgjengelig. En 0.35l eller 0.5l Baileys kan også være godsaker dersom du liker dette og kan drikke en del av det uten å bli kvalm. Mange blir det, mens noen kan drikke det som om det var ren sjokomelk.

Når jeg var 18 var dette nok til en helaften.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

drinker = 40% sprit elelr sterkere, smaker drit med 22%, eller dets amker ikke noe sprit.

par hjemmelagde enkle oppskrifter på drinker:

"den blå faren"

6 cl vodka

3cl blå curacao

topp med schweppes lemon + masse is. Smaker sur søt og ser lyseblå ut. Du kan selvsagt justere mer vodka eller mindre vodka, men du skal alltid ha 2 deler vodka og 1 del blå curacao., mangler du blå farge, så bruker du selvsagt mer blå curacao.

"den radioaktive"

denne er det lenge siden jeg lagde, men det går noe ala dette:

3 deler vodka

2 deler apfelkorn

1 del blå curacao

topp med eple juice. Her må du nesten prøve deg litt frem, etetr farge og smak, men tror den gikk slik. Drinken blir spygrønn og ser direkte farlig ut. hehe Kan hende at det var 1 del apfelkorn og 2 deler blå curacao, men det kan du sjekke ut.

angående vodkaen så pleide jeg å bruke koskenkorva 60%

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

jeg kjøpte sprit på polet når jeg var 16. Er bare å gå å kjøpe, spør de ikke om leg så er det ikke ditt problem. Er lov å prøve å kjøpe, de kan _kun_ nekte deg å kjøpe. Du får ikke bot elns.

men ja som sagt du kan lage drinkene over med 22% sprit, bare bland mer sprit, og litt mer curacao.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...