Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

cipralex problemer med sex

Gjest Guest_Andreas_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Andreas_*

Hei.

jeg har gått på efexor 20 mnd på 600 mg, måtte bytte til cipralex pga redusert effekt. Brukt cipralex i tja.. 9 mnd, øker jevnt og avtalt med lege. og ligger på 70 mg nå ( i 2 mnd ) mulig jeg skal starte med 80 mg.

Men problemet at ender opp med mindre sexlyst for jo høyere dose ,der det blir vanskeligere å få ereksjon og ikke minst oppnå orgasme med partner, helt ærlig det føles som jeg er milevis unna. Ikke bra! :thumbdown:

Noen som vet om noe råd - om hva jeg kan gjøre for å få sexlivet til å flyte "litt" bedre med dette preparatet? :w00t::dribble:

jeg vil ikke slutte med medikamentet før jeg er ferdig med denne kuren. men vil også nyte sexlive som alle andre.

Andreas (18) :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(..) men vil også nyte sexlive som alle andre.

Andreas (18) :hmm:

Overasket over at en som går på cipralex faktisk har et sexliv.. Man skal ha bra med problemer for å få utdelt lykkepiller i det hele tatt. Selv er jeg en 21 år gammel jomfru, den typiske mannen i gata, som folk ser på, og tenker at; han der er bra fucked up. Bagatell-resept det her ass..

Lenke til kommentar

Jeg gikk på cipralex i et par-tre måneder. Det irriterer meg igrunnen at folk kaller slike preparater "lykkepiller" for det er så lang ifra sannheten som bare mulig. "Bliflat" piller er vel et bedre ord mener jeg. Jeg blei riktignok ikke så trist og lei som før, men de få oppturene jeg hadde innimellom forsvant også. Greit nok det, men når jeg kjente at lagrene måtte tømmes, og jeg måtte runke i 40!!! minutter for å få det til, var det slutt! Aldri mere antidepressiva for min del!!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

lykkepiller er riktig nok helt feil definisjon på et slikt preparat, irriterer meg også en del at andre kaller det for lykkepiller. Det er helt feil. Bra noen er enige der :)

På meg har effekten av cipralex hjulpet meg på alle områder, og ja, jeg hadde veldige problemer før, 12 år med deprisjon og kraftig sosialangst (turte faktisk ikke å snakke med jenter før i 1. år på vgs der jeg går 3. år nå)

Nå er livet fylt med farger og masse muligheter jeg ikke våget å gripe fatt i tidligere. Livet er knall, drar damer, god status, mao alt det jeg øsnket meg før jeg startet med antideprisiva.

Men riktig nok er det denne éne tingen som er dritt, og det er sexlyst. psyikisk er jeg helt med og lysten, men kroppen er ikke helt med meg og svikter. Jeg kan bli ganske bra tent på partnern min og går for sex, etter noen min merker jeg at lysten er redusert og får ingen nytelse av omgangen. jævlig kjedelig :dontgetit:

råd og info og andre innspill ønskes gjerne

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Hadde vært glad for å få den bieffekten jeg.. Hadde gjort det lettere å fokusere på viktigere ting, som å utvikle meg selv personlig, i stedet for å alt dette med damer, sex osv. 3 min er nok for meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...