Gjest Gjest22 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Det begynte da rett etter jeg hadde fylt 21... Med mye kløe i hodebunn. Eneste som virket lindrende var å ta en dusj for å roe ned irritasjonen. Nå ser jeg at jeg har fått røde, flekkete områder i hodebunnen som "skjeller" (Hvit belegg) noe sykt, i tilegg til flassing i ansiktet (Rund nesen, over øyenbrynene, i siden ved tinningen, i hårfestet). Utseende messig, så er det ikke et så veldig stort problem for meg, da jeg har ENORMT kraftig hår, noe som skjuler dette... Men om jeg klippet meg helt snau skallet for ca. 1 år siden, og da så jeg ikke ut i det hele tatt. De røde områdene i hodebunnen er delvis skorpete.. Og får håret der til gå i en "Stålbørste", noe som ser ut som en hanekam der områdene er. Det er også en hevelse i hodebunnen ved de røde områdene, samt røde "kvise" lignene, små klumper noen steder i hodebunne+nakken. Det første som slo meg var Psoriasis.. Røde områder som skjeller... Men etter å ha lest beskrivelsen av "Seboreisk eksem" (Som også matcher hva jeg har), så er jeg sannelig ikke sikker på hva det er. Lenke til kommentar
Right Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hva med å ta deg en tur til legen? De kan nok svare deg på hva det er, og gi råd og/eller behandling, så ting blir bedre. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Prøv ulike gode shampooer. Det er mye rart i vanlige shampooer som kan virke irriterende på hodebunnen hvis du er sensitiv eller har utviklet sensitivitet. Det er heller ikke lurt å bruke samme shampooen lenge om gangen. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Bruk Head&Shoulders i en uke. Ganske sikker på at du vil merke forskjell. Lenke til kommentar
Kongen av Lassa Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ta en tur til legen, det høres ut som om du har fått en soppinfeksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå