Barry White Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hey! Jeg har planlagt å kjøpe meg en ny hd på toppen av min 40 GB. Da har jeg tenkt på en litt stille en....hvem bråker mest av de i topicen? og er 250 W litt lite (har radeon 9500 òg). Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Maxtor er best av de 2 på støynivå, men skaper vist en del varme og har litt dårligere ytelse. Den beste på støy tror jeg segate er, og tror den lager litt mindre varme, men fortsatt mer en Wd. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 bekreftelser? og finnes seagate 80 GB 8 MB Cache? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Ja, den finnes i 8Mb cache. Søk bare på "Seagate 8Mb" i prisguiden. Ellers kan du jo se på hw sin test side, av blandt annet Seagate Barracuda V 120 GB og Maxtor DiamondMax Plus 9. Støyen som produseres gjør at disken ikke er velegnet for de som vil ha en ekstremt støysvak PC, men legger du ikke så godt merke til høyfrekvente lyder betyr dette kanskje ikke så alt for mye for deg. Syns å huske at dette ikke var et problem for alle, men bare for noen. Men kan ta feil der. Ellers tror jeg du kan finne interesange ting på storage review. Jippi, post nr 1400. som om det betyr noe Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 thnx...jeg går på litt anna topic nå men: hvis du f.eks. skal overføre 2 GB i slengen fra en 2 mb cache disk til en anna 2 mb cache disk, vil det ta mye lengre tid en til en med 8 MB cache? Hva med sletting m.m? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Uten at jeg har mye kunskap på dette området tror jeg ikke det. Så vit jeg vet får man først bruk for cachen når det er samme filer som brukes mye, ikke ved enkeltoppersajoner hvor ting skal ut og inn fra Hd. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 ok. et annet eksempel. Du skal kopiere 2 GB på samme disk....har forskjellen mye å si her? Hvor mye? Lenke til kommentar
viggo Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Maxtor disker er litt roligere fordi alle er innstilt på laveste støynivå. Dette forklarer også den lave ytelsen. Mer info (det er "Silent Store" jeg snakker om): http://www.rojakpot.com/default.aspx?locat...&var1=14&var2=0 Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Da er du utenfor mitt kompetanse felt. Men vil egentlig ikke tro at det har så stor positiv effekt. Det er jo alikavell lese og skrivehodet som er flaskehalsen. Det du kan oppleve positiv effekt er der du kan slippe å bruke lese/skrivehodet i det hele tatt, og bare ta daten fra cachen. Altså om samme filen skal sendes til minne mange ganger etter hveradnre f.eks. Du kan jo lese på storagw reviews. Ellers kan du jo håpe at kjetil laura ser innleget her, tror han vet mer om dette her en meg. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 okey...et spørsmål til...tror dere det går til hovedkortet mitt? se specs...kjøpt for 3 år sia. Og trur dere at jeg må ha ny strømforsyning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå