Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan rense tungen for bakterier?


Eplekaka88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe... Blir litt vansklig å gå i barskapet til fatteren kvar dag eg skal legge meg :)

Andre tips?

Dette Listerine eller kva det heiter? Grønn stor flaske.

Som reklamen sier så fjerner jo Listerine bakteriene i munnen.

Selv har jeg prøvd den og den virker stort sett greit. Man får frisk pust av den en stund, men det varer ikke i evigheter. På baksiden av flasken står det: Hjelper til å motvirke plakk og forebygge hull i tennene. Beskytter tannkjøttet i 12 timer og gir langvarig frisk pust.

Endret av =Pan Am=
Lenke til kommentar

Du får ikke så mye belegg på tungen hvis du drikker vann gjevnlig i løpt av dagen. Listerin fungerer forsåvidt veldig bra, men har du belegg så er det ikke like lett å få bort bare med munnskyllingsvann om kvelden.

 

Har du prøvd tungeskrape?

Lenke til kommentar
Det er ikke alt for bra å drive med for mye "desinfisering" av kjeften. Det kan faktisk føre til soppinfeksjon, hvis den _naturlige_ bakteriefloraen forsvinner.

 

Hm... :ermm: Høres ikke koselig ut med sopp i gapet. Men dog, å renske opp i munnen før fest, funker flott med overnevnte produkt. Men, ja, ikke gjør det til en daglig greie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...