krest Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hei!! har vannkjøling og har tenkt litt. Hva om jeg brukte en veske med lavere varmekapasitet enn vann. Foreksempel etanol (sprit). Jeg mener den skal kunne ta opp varmen enklere enn vann fra kjøleblokka og enklere kjøles ned i radiator. Kan dette stemme. :-? ønsker tilbakemelding Lenke til kommentar
smoke Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hvar en tråd om det samme for litt siden. bare søk etter den Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Bruker du slanger og pumpe osv som tåler etanol, så ser jeg ingen grunn til å ikke prøve, uten om en ting. Sikkert litt fristende å drikke opp kjølinga ! Men har du rå så bare prøv ! tror ikke du vil få så utrolig stor forskjell på tempen på vann og etanol... egentlig. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hei!! har vannkjøling og har tenkt litt. Hva om jeg brukte en veske med lavere varmekapasitet enn vann. Foreksempel etanol (sprit). Jeg mener den skal kunne ta opp varmen enklere enn vann fra kjøleblokka og enklere kjøles ned i radiator. Kan dette stemme. :-? ønsker tilbakemelding Det er vel heller stikk motsatt. Det virker mye dårligere. Tresprit (metanol) derimot skal være bedre, dvs bedre enn etanol, dårligere enn vann. Det er i det hele tatt ingenting som slår vann. Relativt lav viskositet og utmerket varmekapasietet. Noen har påsto at trafo/kjøleolje skulle være bedre med det regner jeg som feilinformasjon inntil det motsatte er bevist. Tror det er på overclockers.com det finnes en lang og svært grundig artikkel om emnet (ja untatt oljen da). Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Tungtvann er BEST ! Litt vanskelig å få tak i da, men men :wink: Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 hehe, tenkte bare på noe fantastisk teit nokke.. ka med å presse inn en tube eller tre med f.eks. AS3? pumpa vil jo blande det sammen på en måte.. vil vel egentlig ikke ha noen virkning i det hele tatt da men...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå