Gå til innhold

LG KC910 Renoir eller Nokia 5800?


Anbefalte innlegg

Greier ikke helt å bestemme meg for hvilken av disse jeg skal velge. Noen som har noen innspill eller erfaringer med noen av disse mobilene, eller som mener jeg burde velge en helt annen med samme egenskaper?

 

LG KC910 Renoir

 

lg-kc910-renoir17.jpg

 

Nokia 5800

 

LB-Nokia-5800_150334k.jpg

Endret av bobyboj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har KC910 selv, og er veldig godt fornøyd med den. Bare husk å oppdatere programvaren på den. KC910 markedsføres hardt på at det er en kameramobil, men ikke forvent for mye. Synes kameraet har alt for mye grønnfarge i bildet, dårlig detaljenivå (hva annet kan man forvente når de klemmer 8 mpx inn i en TELEFON?!), og blitzen gjør stort sett bildene dårligere enn om de blir tatt uten, men med bildestabilisering. Ellers har jeg ikke prøvd den så mye som multimediemobil, men den skal være ok til det også. Jeg er godt fornøyd med trykkskjermen på telefonen og synes den er svært godt lagt opp til tommelbruk, har aldri hatt behov for å bruke den (udugelige) medfølgende stylusen. Nettleseren er heller ikke fantastisk, men det løses jo lett ved å installere Opera Mini ;)

 

Nokiaen har jeg ikke sett engang, så jeg kan ikke uttale meg om den.

 

En tanke kan være å vurdere LG KM900 Arena når den kommer?

Lenke til kommentar
Har KC910 selv, og er veldig godt fornøyd med den. Bare husk å oppdatere programvaren på den. KC910 markedsføres hardt på at det er en kameramobil, men ikke forvent for mye. Synes kameraet har alt for mye grønnfarge i bildet, dårlig detaljenivå (hva annet kan man forvente når de klemmer 8 mpx inn i en TELEFON?!), og blitzen gjør stort sett bildene dårligere enn om de blir tatt uten, men med bildestabilisering. Ellers har jeg ikke prøvd den så mye som multimediemobil, men den skal være ok til det også. Jeg er godt fornøyd med trykkskjermen på telefonen og synes den er svært godt lagt opp til tommelbruk, har aldri hatt behov for å bruke den (udugelige) medfølgende stylusen. Nettleseren er heller ikke fantastisk, men det løses jo lett ved å installere Opera Mini ;)

 

Nokiaen har jeg ikke sett engang, så jeg kan ikke uttale meg om den.

 

En tanke kan være å vurdere LG KM900 Arena når den kommer?

 

Okei, det med opera mini er en løsning ja, men bare så på amobil sin test at den sviktet på kritiske områder, derfor må jeg si jeg ble litt skeptisk.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Helt enig med filthpig, testen til amobil er håpløs.

Har lest og sett video av tester av lg km900 arena og de nevner ikke at telefonen er treg, kun at telefonens nettleser er tregere enn apple iphone sin.

Kan ikke uttale meg mer om telefonen siden jeg ikke har prøvd den, men det er definitivt min neste telefon.

Den har bra kamera, nye s-class user interface som jeg syntes er helt genialt og en herlig skjerm, ifølge spesifikasjoner, og de som allerede har den.

Lenke til kommentar
Helt enig med filthpig, testen til amobil er håpløs.

Har lest og sett video av tester av lg km900 arena og de nevner ikke at telefonen er treg, kun at telefonens nettleser er tregere enn apple iphone sin.

Kan ikke uttale meg mer om telefonen siden jeg ikke har prøvd den, men det er definitivt min neste telefon.

Den har bra kamera, nye s-class user interface som jeg syntes er helt genialt og en herlig skjerm, ifølge spesifikasjoner, og de som allerede har den.

 

Den har i tilegg elendig batteri. Kjenner to som har den og de må lade den hver sabla dag av og til to ganger i løpet av dagen. En annen negativ ting med LG telefonen er at du er låst til deres java programmer som gir svært få muligheter senere. At den er treg er ikke vanskelig å finne ut bare søk på YouTube og se noen presentasjoner det er jo som komikveld når de kobler seg opp på nett :!: Nei kjøp dere 5800 i stedet.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
KC910 har ikke S-class bare for og opplyse. Har nesten de samme menyene som KU990 o.l telefoner.

 

Har du sett på LG Arena?

 

Jeg har sett LG Arena stilig telefon, knallskjerm, og flott brukergrensesnitt (S-Class) som er helt nytt men så var det dette med begrensningene og elendig batteri igjen, det er tragisk også på denne. Jeg hadde klart valgt LG Arena fremfor KC910 grunnet skjermen og S-Class som er skikkelig stilig i tilegg koster de rundt det samme.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...