Amily Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg vil veldig, veldig gjerne studere veterinary medicine ved Cambridge University. Vet at dette krever blant annet 6-er i tre av disse fire fagene; matematikk, fysikk, kjemi, biologi. Noen som har studert veterinary medicine ved Cambridge eller et annet universitet i storbritannia? Hva annet kreves? Tips? Hvilke fag er best? Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Husk at A-levels ikke er karakteren 6, men en fordypning i nevne emne. Husk også at Cambridge er et av de beste, om ikke det beste, universitetene i hele verden. Det krever en god del å komme inn. Du må regne med å bli intervjuet, samt at du må skaffe deg anbefalinger fra lærerene dine. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Jeg vil veldig, veldig gjerne studere veterinary medicine ved Cambridge University. Vet at dette krever blant annet 6-er i tre av disse fire fagene; matematikk, fysikk, kjemi, biologi. Noen som har studert veterinary medicine ved Cambridge eller et annet universitet i storbritannia? Hva annet kreves? Tips? Hvilke fag er best? Siden du går på norsk skole kommer du sannsynligvis ikke inn i det hele tatt. For det andre er vetrinær og medisinstudiet på Oxbridge ekstremt vanskelig å komme inn på. De forventer til og med at du har arbeidserfaring. For det andre er det dyrt. Tution er 13K pund for de tre første årene og 23 de neste tre, college fees er 4K pund, bokostnader med levekostnader er rundt 6K-8K pund. http://www.cam.ac.uk/admissions/undergradu...onal/costs.html Dette blir 30K pund som er rundt 300K i norske kroner. Du må betale i seks år og det betyr at du kommer til å komme med nesten 1.5 millioner kroner i gjeld iløpet av de seks årene med stipend fra lånekassen. Sannsynligvis mer fordi lånekassen gir deg ikke nok penger og du må låne fra andre steder som gir høye renter. Bare glem det og finn noe mer virkelighetsnært. Endret 1. mars 2009 av Camlon Lenke til kommentar
Colb Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg hadde intrykk av at norske studenter er ettertraktet ved utenlandske universiteter? i tilegg blir tuition dekket av lånekassen. ja, blir til lån, men samtidig får man jo den beste utdannelsen man kan tenke seg. Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg hadde intrykk av at norske studenter er ettertraktet ved utenlandske universiteter? i tilegg blir tuition dekket av lånekassen. ja, blir til lån, men samtidig får man jo den beste utdannelsen man kan tenke seg. Lånekassen dekker bare skolepenger opp til en viss grense. Og de dekker langt ifra det man må betale for prestisjeuniversitetene som Cambridge, Oxford osv. Det er nok hos de mindre universitetene norske studenter er attraktive, ikke fordi vi er flinke, men fordi vi har bra finansiering. Spesielt i England, fordi engelske universitet har regulasjoner fra engelske myndigheter med hvor mye de kan ta av skolepenger fra engelske studenter. Men for utenlandske studenter er det ingen regulasjoner, og dermed kan de ta blodpris. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg tok Cambridge- eksamen på skolen, og har nå et sertifikat skrevet ut av Cambridge University. Ikke heelt on topic, men det anbefales STERKT om din videregående skole tilbyr noe tilsvarende. Ser pent ut når man søker studier / jobber senere i livet, når man har en eksamen fra cambridge. Jeg tok advanced english. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå