Gå til innhold

Godt safariobjektiv til 40D

Anbefalte innlegg

Heisan,

Skal på Afrikatur med innlagt safari og trenger noen gode objektiver.

Har tatt opp igjen fotointerresse etter mange år på hylla.

Har en Canon 40D med Sigma 18-200. Angrer egnetlig litt på at jeg kjøpte 18-200, men men.

Trenger noen gode råd ang valg av objetiver. Vil helst unngå converter, så tenker at jeg må opp i allefall 400mm brenvidde på det lengste objektivet.

Så hva er bra der ute i prisklassen 10 - 15'?

\Blouberg

Endret av Blouberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok jeg hadde gitt Canon 100-400mm flest stemmer + eventuelt en 1.4x telekonverter i tilegg, selv om budsjettet da er ganske sprengt.

Et alternativ innen budsjettet er Sigma 150-500mm F5-6,3 APO DG OS Canon, som får flere gode tilbakemeldinger ettersom flere oppdager dette objektivet. Er gjerne bra med lys i Afrika så det skal være brukbart selv "håndholdt med støtte" i en nødsituasjon.

Det som er viktigst på safari er lang nok tele. Det er ikke alltid man kommer så tett innpå alle dyr som man skulle ønske.

"Eksotisk" budsjett alternativ for en laaang tele, er en speiltele. Koreanske Samyang Optics lager en "walkaround" 500mm speiltele som får ganske god omtale.

Bare litt over 10cm lang og i overkant av en halvkilo til under $200/159,99 EUR, ( :innocent: kan fåes billigere hvis man klarer å navigere Gmarket --

POLAR Mirror Lens 500mm F6.3 DX $ 132.97 :whistle: ), så kan dette være et alternativ til en telekonverter.

Selges under navnene Samyang/Polar/ProOptic/Walimex 500/6,3 DX: Omtale;

http://www.popphoto.com/cameralenses/5725/...ens-review.html

For sammenlikning av kvaliteten på Samyang's produkter, her er en omtale av Samyang's mest kjente objektiv; Samyang/Polar/ProOptic/Walimex 85mm f1.4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...