Gå til innhold

Beste telelinse til Powershot G3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den telelinsa som er best til G3 er utvilsomt Canon sin egen.

Ellers finns det 3. parts leverandører i fleng med linser av varierende kvalitet.

Her har du linser fra Raynox: http://www.raynox.co.jp/english/digital/egcanong3.htm

Så har du en leverandør som heter Eagle og Tiffen.

Dessuten finns det ulike produsenter som lager tilpasningsoverganger til ulike teleskoper og kikkerter.

Gjør et søk på Google.

Lenke til kommentar

kan noe forklare meg hvordan du veit hva du egetlig "kan" kjøpe?

vis du har supprt får 52mm kan du kjøpe alt av 52mm da? og er det mulig og converte fra 52mm til noe annet igjen?vis du tildømes har ligende noe som er på 42mm (bare eit døme) er det mulig? kjedlig kjøpe eit dyr telelinse og når man skal ha nytt cam må man ha ny telelinse og.....

Lenke til kommentar

vel det gjorde meg ikkje så mye smarte,har lest den får ei stund siden og har sendt mail til han,men han har vist slutta får akam eller ferie eller.no mailen blei vist sendte videre,men eg har ikkje hørt mere....

får vel forsete og lese thx any way :)

Lenke til kommentar

Ble facinert av det opplegget med kikkert. Noen som vet om noen brukbare kikkerter til under 1500 kr? Så på de på http://www.ckcpower.com/ og lurer på om Kenko 8x32 kikkerten passer på et G3, nboen som vet?

Er også litt usikker på 8x32, 8x er jo forstørrelsen, men hva betyr 32? er det lysåpningen? I så fall, er det stor nok lysåpning?

Lenke til kommentar

32 er linsediameter på framste linse.

Jo større diameter, desto bedre lysstyrke.

Men kikkertens demringstall avgjør den totale lysstyrken for kikkerten.

Demringstallet er: kvadratroten av (forstørrelse x linsediameter).

Jo høyere demringstall, desto bedre kikkert mht anvendelighet under dårlige lysforhold.

Lenke til kommentar
lurer på om Kenko 8x32 kikkerten passer på et G3, nboen som vet?

Er også litt usikker på 8x32, 8x er jo forstørrelsen, men hva betyr 32? er det lysåpningen? I så fall, er det stor nok lysåpning?

De nevner ikke G-serien til Canon der, sikker pga vignetting - CrystalVue LX derimot er demonstrert med et G2 - G3 er vel så og si identisk, utenom adapterringen, da... Vignetting er vel at "hjørnene kuttes", så det spørs om svaret på lysåpning-spørsmålet ligger der - noen som vet mer?

Lenke til kommentar

Vignettering betyr at lyset avtar mot ytterdiameteren av et objektiv.

Man må nesten prøve seg fram.

Tar man et bilde vha kikkert e.l. er bildet i sentrum det som er mest interessant? Ellers så kan man gjøre noe med vignettering i Photoshop f.eks.

Lenke til kommentar

det her virker veldig moro,og var ikkje så dyrt eller :)

http://www.ulovlig.info/gallery/album17 ->testa kikert sjølv

får sjekke opp i det her og se om man finner noe bra,har mange ganger vile ha mere zoom (tar ein del natur bilder av dyr osv) men det er jo viktig att bilde blir like "klart" ikkje att det blir mat osv av "kikert" men hvordan er det vis du får motive får "nært" er det mulig og zoome ut da? eller er det "låst" zoom...ja ja har jo 3x på kamera....vis man skal bruke zoom så er det som regel ein grunn :)

Lenke til kommentar

Har mailet CKC Power Digital, og fikk som svar at eneste fornuftige løsningen var Crystal Vue LX. Denne har 7,5x forstørrelse. Han skulle teste oppsettet innen en uke.

Hvis jeg kjøper en skal jeg seff laste opp noen testbilder.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...