Sambaboy Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Toxic Avenger (1986) Noen som har sett denne filmperlen? Kom helt tilfeldig over den på Platekompaniet, har sett den 20 ganger, dritbra å ha med på fest i "bakgrunnen", den ender selvfølgelig med å stjele oppmerksomheten til alle. 1 Lenke til kommentar
CatharinaS Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Blade Runner er på topp. Men det er masse andre filmer jeg eier stor interesse for fra 80-tallet. 1 Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Folkens, hva med Back To The Future? Videre nevner jeg -Indiana Jones -Die Hard -Aliens -E.T -Full Metal Jacket -Once Upon A Time In America -Shining -Rocky 4 -Return Of The Jedi -Withnail & I Listen blir fort lang. 1 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Folkens, hva med Back To The Future? God film, men kommer et stykke ned på topp 10. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Toxic Avenger (1986)[/b] Noen som har sett denne filmperlen? Toxie er sjef. Bare synd ikke oppfølgerne lever opp til orginalen. Endret 3. mars 2009 av Infenso 1 Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ooo.. Vanskelig å velge én fra 80-tallet. Disse to må i allefall være med! Idi I Smotri The Elephant Man Lenke til kommentar
Sobrio Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Utrolig mye artig som kom på 80-tallet. Mine favoritter (av de typiske 80-tallsfilmene) - The Karate Kid - Back to the future - Lethal Weapon - Die Hard Endret 3. mars 2009 av Sobrio 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Blue Velvet The Shining Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Mitt favoritttiår (filmwise), så det blir vanskelig å plukke ut et par, men her er noen: Caddyshack: Se filmen hos Youtube Vacation: Robocop: Die Hard: Se filmen hos Youtube Predator Se filmen hos Youtube Evil Dead: Day of the dead Se filmen hos Youtube Batman Se filmen hos Youtube + altfor mange andre Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Toxic Avenger (1986) Noen som har sett denne filmperlen? Selvsagt har jeg sett Toxie! Og Infenso kan ta seg en bolle. Oppfølgerene er også geniale! Jeg tror jeg og slår til med en litt lengre liste, da det blir for lite å nevne bare en film: Endret 3. mars 2009 av GoreGalore Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Mye bra på 80-tallet. Da hadde man bla. Rambo serien Indiana Jones Star Wars Lethal Waepon Div. James Bond Nei, det var en prime time. Skjønner meg ikke på sære filmfolk som digger slike Lynch, Brazil, whatever filmer. Disse er jo ikke typisk for perioden i det hele tatt. 80-tallet er steroide-actionfilmer med Stallone og Arnold. Black cop, white cop filmer med overdreven vold, og utrolig teite komedier (Politiskolen, Naked Gun) osv. Lages ikke filmer slik lengre, og synd er det. 1 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det er da ingenting galt i å like filmer som ligger litt foran de andre kvalitetsmessig, uansett om det ikke er typisk for tiåret. Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Lages ikke filmer slik lengre, og synd er det. Enig med deg. Men vi får da snart "The Expandables", som forhåpentligvis kan endre pg-13 actionfenomenet. Angående Lynch og Gilliam. Brazil er en av mine topp-5, så jeg forstår meget godt at folk plasserer den på en slik liste, de kom jo trossalt ut på 80tallet. Alt i dette tiåret var ikke bare corney actionfilmer og morsomme grøssere. Endret 3. mars 2009 av SgtKabukiman Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ja, det er ikke det med PG-13 som ødelegger totalt her. Er rett å slett denne nitriste trenden med flaksekamera som rister og flyr over settet i overlysfart. Biljakter og annet blir så rotete at du mister helt fokus uannsett. I tillegg skal alle filmer nå tildags være så dørgende "seriøs" av seg. Nei, jeg vil heller se actionfilmer i god gammeldags 48 timer, Lethal Waepon stil, rolige kamerabevegelser og klassiske actionscener går man aldri lei, for ikke og snakke om biljakter uten all slags cgi og annet fiks faks. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 kjønner meg ikke på sære filmfolk som digger slike Lynch, Brazil, whatever filmer. Disse er jo ikke typisk for perioden i det hele tatt. Skjønner meg ikke på sære filmfolk som ikke klarer like annet enn de vanlige 80-talls-filmene. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Eg er så glad eg ikkje er RastaXP. EDIT: Altså, det høyrest så dørgande keisamt ut. Så lite utfordrande. Eg ser gjerne "useriøse" actionfilmar, men eg keier meg med Beverly Hills Cop og Rambo 2 og 3. Endret 3. mars 2009 av magnusbe Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Star Wars Episode V Aliens Die Hard Escape From New York The Thing Starman The Abyss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå