Gå til innhold

Hva er din favoritt '80-tall's film?

>NightHawk<

Anbefalte innlegg

Toxic Avenger (1986)

Noen som har sett denne filmperlen? :lol: Kom helt tilfeldig over den på Platekompaniet, har sett den 20 ganger, dritbra å ha med på fest i "bakgrunnen", den ender selvfølgelig med å stjele oppmerksomheten til alle. :lol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Toxic Avenger (1986)

Noen som har sett denne filmperlen?

Selvsagt har jeg sett Toxie! Og Infenso kan ta seg en bolle. Oppfølgerene er også geniale!

Jeg tror jeg og slår til med en litt lengre liste, da det blir for lite å nevne bare en film:

6330.jpg

TheBurningDVD1.jpg

b000b5y0cs01_sclzzzzzzz_.jpg

First_blood_poster.jpg

fog_01.jpg

FridayThe13thPoster.jpg

Hellraiser_DVD.jpg

kkfos.jpg

TheShining1980.jpg

Sleepaway-Camp-movie-poster.jpg

tenebre-1980-movie-poster1.jpg

POSTER%20-%20THE%20TOXIC%20AVENGER%20(2).JPG

creepshow.jpg

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Mye bra på 80-tallet. Da hadde man bla.

Rambo serien

Indiana Jones

Star Wars

Lethal Waepon

Div. James Bond

Nei, det var en prime time. Skjønner meg ikke på sære filmfolk som digger slike Lynch, Brazil, whatever filmer. Disse er jo ikke typisk for perioden i det hele tatt. 80-tallet er steroide-actionfilmer med Stallone og Arnold. Black cop, white cop filmer med overdreven vold, og utrolig teite komedier (Politiskolen, Naked Gun) osv.

Lages ikke filmer slik lengre, og synd er det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Lages ikke filmer slik lengre, og synd er det.

Enig med deg. Men vi får da snart "The Expandables", som forhåpentligvis kan endre pg-13 actionfenomenet. Angående Lynch og Gilliam. Brazil er en av mine topp-5, så jeg forstår meget godt at folk plasserer den på en slik liste, de kom jo trossalt ut på 80tallet. Alt i dette tiåret var ikke bare corney actionfilmer og morsomme grøssere. ;)

Endret av SgtKabukiman
Lenke til kommentar

Ja, det er ikke det med PG-13 som ødelegger totalt her. Er rett å slett denne nitriste trenden med flaksekamera som rister og flyr over settet i overlysfart. Biljakter og annet blir så rotete at du mister helt fokus uannsett. I tillegg skal alle filmer nå tildags være så dørgende "seriøs" av seg. Nei, jeg vil heller se actionfilmer i god gammeldags 48 timer, Lethal Waepon stil, rolige kamerabevegelser og klassiske actionscener går man aldri lei, for ikke og snakke om biljakter uten all slags cgi og annet fiks faks.

Lenke til kommentar

Eg er så glad eg ikkje er RastaXP.

EDIT: Altså, det høyrest så dørgande keisamt ut. Så lite utfordrande. Eg ser gjerne "useriøse" actionfilmar, men eg keier meg med Beverly Hills Cop og Rambo 2 og 3.

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...