arne0606 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Skal sette sammen en BILLIG maskin som skal brukes i kjellerstua med en 40" Samsung Full HD LCD. Ikke så veldig viktig at den er lydløs, tåler litt bakgrunnsstøy. Eneste krav er at den må takle 1080p avspilling. Må ha HDMI ut. Skal ikke brukes til gaming, bare til filmavspilling og andre enkle oppgaver som surfing osv. Noen som har forslag til greie og billige komponenter? - Kabinett med PSU som ser greit ut når man legger det sidelengs;) - Prosessor (hva er billig og greit her? AMD Athlon 64?) - Hovedkort - Skjermkort (Geforce 9500 GT? GeForce 8600 GT? enda billigere?) - Harddisk 750GB/1 TB - DVD brenner (Ikke blueray) - 2 x 2GB RAM Satser på å holde meg under 4000 kr. Er også en fordel hvis jeg får holdt meg til max 2 butikker;) Var kanskje litt vage opplysninger, men presiserer at maskinkravene er minimale så lenge de klarer 1080p! Vet ikke helt hvor jeg skal begynne og hvor simple komponenter man kan kjøpe for å møte disse kravene. Takker for alle tips! Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 < Kabinett > < Strømforsyning > < Kabinettvifte > < Hovedkort > < Prosessor > < Ram > < Harddisk > < DVD-Brenner > ^^ Alternativ; Radeon HD 3450 GPU for å sette i Hybrid Crossfire modus. Dette er dog ikke nødvendig til ditt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå