Slartibartfast Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Som det kanskje er mogleg å lese ut av topic har eg eit lite problem med å få desse to spela til å fungere i winex.. Har foresten ikkje fått til noko anna (ikkje prøvd) heller. Nokon som kan hjelpe meg med tips, linkar eller noko? Brukar red hat 9.0... Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hvis du har installert winex skulle det holde å skrive winex /path/til/cd/Setup.exe Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Til Counter-Strike er det bedre å bruke Wine enn å bruke WineX, bedre ytelse. Grunnen til at CS funker med Wine er fordi det er OpenGL-basert, og ikke DirectX-basert. En god guide finner du her :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 joda.. har nok søkt en del på google.. og på en del andre plasser også... men.. (eg må hugse å fortelle heile problemet) den versjonen av counter strike som eg vil ha til å fungere er same som eg brukte i windows.. det same er for civ3... men i går når eg sat på hybelen å makka litt.. eg fjerna den rpm fila eg hadde lagt inn... så prøvde eg å innstallere den tgz fila i staden.. eg la den i / og brukte tar xvfv <filnamnet> har eg gjort noko gale? når eg prøvar å skrive wine cstrike.exe får eg beskjed om at noko ikkje fungerar.. ein directory som ikkje finnast wine-server eller noko slikt... /me er for "n00b" Lenke til kommentar
maurbiff Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg bruker WineX, slik: wine hl.exe -- hl.exe -console -game cstrike Det fungerte i WinXP i sin tid, men nå får jeg bare opp hovedmenyen og så blir jeg sittende å vente på at den derre forferdelige timeglass-musepekeren skal bli til den vanlige pekeren igjen, slik at jeg kan trykke på "Play CS" på menyen.. men, det gjør den altså ikke.. :-? Tidligere brukte jeg Wine og da fungerte alle menyer og alt greit, men selve spillet så ganske ødelagt ut, dvs. bygninger og allting fikk samme tekstur, som ikke så noe videre ut.. Den Windows-baserte versjonen av f. eks. Quake III fungerer derimot utmerket.. går som en drøm.. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Bruker dette scriptet for å kjøre CS: cd /home/marcel/HalfLife wine hl.exe -- hl.exe -console -game cstrike Pass på at du kjører 16 eller 32bits farger, og ikke 24... Hvis det fortsat ikke funker kan du prøve med winesetup for å confe og resette wine... Lykke til da :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 fekk det til på skolelinuxen på skulen.. apt-get install wine winesetup wine sol.exe funket fint... men på pc'en min har eg ikkje noko kommando som heiter winesetup... Kan dette være fordi eg kun har innstallert winex? byrja å få lyst på å spele igjen snart:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå