Nilsen Skrevet 1. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Samsung lover mye med SP-P400B, men denne gangen holder ikke lovnadene mål. Les mer Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 1. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg kjenner igjen jakka D: Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 1. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Åssen bruker dere kalibratoren på en prosjektor? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Jeg kjenner igjen jakka D: Stilig, fra hvor? :-) Åssen bruker dere kalibratoren på en prosjektor? Vi følger annvisningene fra Datacolor, altså blir sensoren montert på et stativ 30 cm forran lerretet. Kalibratoren tar seg av resten. Endret 1. mars 2009 av Nilsen Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 1. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg kjenner igjen jakka D: Stilig, fra hvor? :-) Klasserommet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Hvor stor var avstanden mellom prosjektøren og lerretet? Hvor stor var diagonalen på bildet? Prøvde dere å redusere den til 20" for å få bedre lysstyrke? Lenke til kommentar
Wetatron Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Den har vel kompositt-inngang, ikke komponent? Komponent er vel HD med tre kabler for bilde, kompositt med én for video og to for audio. Eller? Lenke til kommentar
SpaceCat Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 hmm dere er klar over at det finnes en onklig pocket projector på markedet ikke sandt? optoma pico er dens navn og ja den er liten som en telefon synes bare den kunne vert nevnt i artikkelen faktisk synes jeg dere skulle lagd en artikel om pico før denne bigpocket saken Lenke til kommentar
delfin Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Den har vel kompositt-inngang, ikke komponent? Komponent er vel HD med tre kabler for bilde, kompositt med én for video og to for audio. Eller? Hvis det ikke er en skjult komponentinngang en plass, er det kompositt og ikke komponent denne har. Synes det har vært mye rare feil i projektortestene... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Grafen nedenfor viser projektorens støynivå, minus bakgrunnsstøy. Unnskyld meg, men dette er ikke måten å finne ut hvor mye en projektor støyer i forhold til en annen. Man kan korrigere for bakgrunnstøy (og vanligvis skal det ikke korrigeres om forskjellen er 10 dB eller mer om jeg husker standarden for måling av Tekniske Installasjoner riktig), men man kan ikke bare trekke fra bakgrunnstøyen og tro at man da har et sammenligningsgrunnlag. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Hvor stor var avstanden mellom prosjektøren og lerretet?Hvor stor var diagonalen på bildet? Prøvde dere å redusere den til 20" for å få bedre lysstyrke? 1) 120-140 cm 2) Jeg har dessverre ikke det nøyaktige tallet i notatene mine, og projektoren er sendt tilbake. Det var et sted mellom 40 og 50 slik jeg kan se det akkurat nå. 3) Vi reduserte den ikke så lavt som 20", men som det kommer ut av spesifikasjonstabellen så skal den takle et bilde opp til 80". hmm dere er klar over at det finnes en onklig pocket projector på markedet ikke sandt?optoma pico er dens navn og ja den er liten som en telefon synes bare den kunne vert nevnt i artikkelen faktisk synes jeg dere skulle lagd en artikel om pico før denne bigpocket saken Amobil, som tok seg av akkurat den biten før AV kom på banen. De har skrevet flere saker om projektorer i den størrelsen. En test av en slik projektor står på ønskelisten :-) Den har vel kompositt-inngang, ikke komponent? Komponent er vel HD med tre kabler for bilde, kompositt med én for video og to for audio. Eller? Hvis det ikke er en skjult komponentinngang en plass, er det kompositt og ikke komponent denne har. Synes det har vært mye rare feil i projektortestene... Det var en liten skrivefeil i teksten der ja, men spesifikasjonstabellen var korrekt :-) Når det gjelder "mye rare feil" som du sikter til, så er det bare å sende meg en PM. Eventuelle feil legges aldri inn med vilje, og det kan ofte være litt vrient å rette opp i noe man har oversett. Grafen nedenfor viser projektorens støynivå, minus bakgrunnsstøy. Unnskyld meg, men dette er ikke måten å finne ut hvor mye en projektor støyer i forhold til en annen. Man kan korrigere for bakgrunnstøy (og vanligvis skal det ikke korrigeres om forskjellen er 10 dB eller mer om jeg husker standarden for måling av Tekniske Installasjoner riktig), men man kan ikke bare trekke fra bakgrunnstøyen og tro at man da har et sammenligningsgrunnlag. Vi har vist bommet litt akkurat der, og det jobbes med saken. Vår fremstilling ble litt vanskelig slik du sier. Endret 2. mars 2009 av Nilsen Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Hvilken diode® er det som sitter i denne prosjektoren? Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 4. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2009 Der ja. En slik test har jeg sett frem til, men om jeg forstår det rett er altså ikke dette en projektor til å se på film med. Når det gjelder portable projektorer; finnes det andre projektorer på markedet med LED? Det kan godt være at vi kan få nytte av det her på jobb... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg