Gå til innhold

Xbox 360 og Mediacenter, Vista

Anbefalte innlegg

Har et lite problem. Min bærbare pc finner ikke Xboxen på nettverket når jeg prøver å koble den sammen igjennom Mediacenter.

1. Ja, pc'en og xboxen sitter på det samme nettverket.

2. Ja, jeg skriver inn den riktige koden.

3. Ja, brannmuren er i orden.

Det som er saken er at jeg prøvde nylig med en annen pc, og den har identiske nettverksinnstillinger som min egen. Der poppet exstenderen opp med en gang vi startet Mediacenter.

Så, hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting og.

Når jeg testa Mediacenter mot xboxen, var det ikke en eneste film som funket. Fikk melding om at det var feil format osv. Dette er jo helt vanlige avi filer, som funker fjell på pc'en.

Any clue?

Lenke til kommentar

Jeg sliter med akkurat det samme .

Får konfigurert 360 extendern...men får ikke connecta.

har ennå tilgode å få menyen på skjermen som extender.

har fulgt en drøss med ideer og guider. men ingenting hjelper.

har en pavillion laptop med vista home premium. prøvd å oppdatert alt som er på windows update og drivere via hp sine sider.

var faktisk på tur inn her nå for å opprette en tråd om detta problemet selv.

lykke til. skal si fra hvis d skulle løsne for min del

Lenke til kommentar
Tipper på at det meste av film du har på PC'n er lastet ned, altså AVI filer. Xbox støtter ikke det formatet. Sånn var det med meg når jeg testa. Fikk ikke kjørt en eneste film.

Xbox 360 har støttet .avi formatet i over 2 år nå

våkn opp!

IKKE bruk media center.

bruk video blade og kjør fila etter at du har fått kontakt med pc evt.hdd og last ned den 2 år gamle divxoppdateringa. (krever xboxlive)

kontakt med pc krever wmp11 og mediadeling der.

http://www.arne360.com/2006/11/05/how-to-s...360-with-wmp11/

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar

Da var jeg connecta... viste seg å være problemer med verisoft access manager (fingeravtrykkleser) hadde mistanke om den tidligere etter å ha lest på andre forum. men d holdt ikke å bare deaktivere drivern. måtte avinstallere programmet også gitt. Etter en reboot så funka det med en gang =)

Verdt et forsøk

Lenke til kommentar
Jeg har 360. Når du skriver feil så det ser ut som et engelsk ord "videobleid" begynner jeg jo å lure.

tror du xbox360 noensinne får norsk meny da?

men tilbake til topic(trådet)

Får du sett divx filmene dine nå da?

Å bruke Mediacenter tror jeg faktisk at jeg gir en lang balle i. Når det skal være så inni svarteskauen firkanta system. Jeg har jo en WD 1TB disk, med NTFS selvfølgelig. Den er nesten full, og jeg har kun 2 320GB disker i stasjonær-pc'en. Har litt over 100 GB ledig på laptoppen. Holder på å få kopiert alt som ligger på TB disken, slik at jeg kan få formatert denne til exFAT. Det tar sin tid kan man si. Men, takker for hjelpen folkens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...