Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Suzuki fz som dauer når jeg gasser?


Anbefalte innlegg

hei. jeg har en suzuki fz som sviver, men når jeg gasser litt mye så dauer den. Men vis jeg bare har bitte litt gass så går det. og når jeg gasser mye så kommer det noen merkelige lyder i luftfilteret, smeller på en måte og så dauer den :cry: Noen som vet hva som er galt? :(

Endret av hvor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

satser en femmer på at den er skjert. (stempel/sylinder er ødelagt)

 

edit:

Enten for my luft eller bensin. har du bytta dyser etter at du satt på trim;)

får den formye eller forlite luft vil man kunne se det på pluggen.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Enten for my luft eller bensin. har du bytta dyser etter at du satt på trim;)

 

Har ikke satt på trim :dontgetit:

 

Men noen som vet hvorfor det smeller når jeg gasser? :ermm:

Endret av hvor
Lenke til kommentar
satser en femmer på at den er skjert. (stempel/sylinder er ødelagt)

 

edit:

Enten for my luft eller bensin. har du bytta dyser etter at du satt på trim;)

får den formye eller forlite luft vil man kunne se det på pluggen.

 

 

Doh der tapte du femmeren din.

Hadde den vært skjært hadde den ikke starta, og hadde vært ekstremt hardt å tråkke på kicken.

 

Skjedde det helt plutselig, eller har du bytta noe?

 

At det smeller i potta kommer som regel av for stor dyse, eller forgasser som ikke er innstilt.

 

Har du sjekka slitasje på sylinder eller stempel/stempelringer?

Endret av .Butthead.
Lenke til kommentar
satser en femmer på at den er skjert. (stempel/sylinder er ødelagt)

 

edit:

Enten for my luft eller bensin. har du bytta dyser etter at du satt på trim;)

får den formye eller forlite luft vil man kunne se det på pluggen.

 

 

Doh der tapte du femmeren din.

Hadde den vært skjært hadde den ikke starta, og hadde vært ekstremt hardt å tråkke på kicken.

 

Skjedde det helt plutselig, eller har du bytta noe?

 

At det smeller i potta kommer som regel av for stor dyse, eller forgasser som ikke er innstilt.

 

Har du sjekka slitasje på sylinder eller stempel/stempelringer?

 

har ikke skiftet noe på den og den har hvert sånn siden jeg kjøpte den. Men det smeller ikke i potta men i luftfilteret :ohmy: Har ikke sjekka stempel\sylinder,stempelringer.

Endret av hvor
Lenke til kommentar
At det smeller kommer av at den får for lite bensin.

Så bytt til større dyse eller flytt clipset på forgasser nåla et/flere hakk ned.

 

Sorry om jeg roter med ting, men er ikke helt frisk :p

 

Er ikke helt sikker på hva clipset er, hva er det egentlig? :whistle:

Lenke til kommentar
Doh der tapte du femmeren din.

Hadde den vært skjært hadde den ikke starta, og hadde vært ekstremt hardt å tråkke på kicken.

 

har a vært bortig noen skjerte mopper. noen av de starter andre ikke. noen er harde på kicken, andre ekstremt lette.

 

til trådstarter:

hvis du ikke forsto noe a det han sa. så foreslår jeg at du tar med moppa på et verksted. vask moppa godt først. ingen liker å skru på møkkete ting.

 

det er en nål inni der som går inn i dysa. denne er justerbar. for å justere på den må du skru ut gasser stempelet (den saken gassvaieren sitter i)

Lenke til kommentar

Hvis den har fungert før og du ikke har forandra på noe er det neppe speednåla eller andre instillinger. Tett forgasser, varmeskjært sylinder/stempel, knekte reed-ventiler (hvis FZ har reeds?). Hvordan er den med choken på? Hvis du kan gi gass med choken på får den for lite bensin.

 

En skjært moped kan være både trå eller lett på kicken. Kommer an på hvordan den er skjært.

Lenke til kommentar

Starter ikke fordi den er skjært, kicken hard fordi den er skjært, kicken er lett fordi det ikke er komp.

Alt dette er ting som man bør tenke på om man mistenker skjærings :)

 

Men ja, hvis du ikke vet hvordan du bytter dyse eller clipser forgassernåla tror jeg du bør spørre en du kjenner som kan med moped, eller levere den til verksted.

 

Han skriver jo at han kjøpte den slik.

Men hvis du kan så tror jeg først at du bør bytte til større dyse.

 

 

Min var slik i noen sek etter at jeg hadde bytta dyse, det var fordi at bunnkaret i forgasseren måtte fylle seg med bensin først, da ville den dø ut hvis jeg ga for mye gass.

 

 

Jeg er 80% sikker på at det er for lita dyse, da det som trådstarter beskriver er nøyaktig det som skjer når dysa er for lita :)

Lenke til kommentar

ingenting som heter trimdyse.

Dyse varierer jo på sykkel til sykkel.. Og så er det jo i tillegg anbefalt å dyse opp litt når det er veldig kaldt ute fordi lufta forbrenner mye bedre elns.

 

Det virker jo som om du har for lita dyse nå, så ser ikke helt hvorfor den skulle få for mye om du bytter til større?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...