Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Utfører bensinstasjonene motorvask?

Anbefalte innlegg

Jeg har en bil jeg tror kan lekke olje. Problemet er at motoren er tilgriset med olje på grunn av at jeg ikke har brukt trakt de gangene jeg har etterfylt med olje, og klart å søle over motoren. Når motoren er varm renner det som regel noen dropper olje under bilen, men kan det tenkes at problemet er at motoren blir så varm at griset renner av?

Tenkte jeg skulle ta en motorvask på bilen, men vet dere om en bensinstasjon utfører denne tjenesten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner tvilsomt noen på en bensinstasjon som kan gjøre dette. De kan muligens varme ei pølse for deg....

Men det er jo flere som driver med håndvask osv av bil. De kan nok sikkert ta en real motorvask også.

Ellers finner du vel noen venner eller kjente kanskje som kan ta jobben mot betaling?

Lenke til kommentar

Vet, men i sommer når jeg prøvde dette endte det bare opp med å ikke få start på motoren fordi den var så neddynket i vann. Endte opp med at jeg lot bilen stå i solen til vannet var dampet av. Har ikke spesielt greie på bil selv, men vil helst ikke at det samme skal skje, spesielt ikke når det er vinter.

Lenke til kommentar

Nei høytrykkspyler kan være litt "risky business" hvis du ikke er bilkyndig. Da er det bedre å spraye på en god avfetting og jobbe den inn litt med en pensel der det er ille skittent og så bare skylle det bort etterpå. Vannslange eller en kanne med lunkent vann funker bra ;)

Lenke til kommentar

Er ikke noe særlig å kjøre rundt med. Renner det olje ut på glovarme eksosrør kan det ta fyr.

Du burde greie dette fint på en time en lørdag/søndag. Bruk en god avfetting, en bra kost og hageslange. La iallefall motoren være kald før du har på noe!

Når du har gjort motor skikkelig rein, kjører du den varm så alt vann fordamper av.

Lenke til kommentar

Var innom Statoil i dag tidlig, og de sa med glede ja til å gjennomføre motorvask på bilen for en billig penge. De har tidligere skiftet olje, oljefilter og tennplugger, så tenkte det det var rart om de ikke kunne gjennomføre motorvask.

Lenke til kommentar
Var innom Statoil i dag tidlig, og de sa med glede ja til å gjennomføre motorvask på bilen for en billig penge. De har tidligere skiftet olje, oljefilter og tennplugger, så tenkte det det var rart om de ikke kunne gjennomføre motorvask.

Ja det er som regel noen som har kompetanse der også, at de bare selger pølser er en overdrivelse. Drar man dit på dagtid er det store sjanser for å treffe noen med mer enn middels peil ;)

Lenke til kommentar

Ja det er som regel noen som har kompetanse der også, at de bare selger pølser er en overdrivelse. Drar man dit på dagtid er det store sjanser for å treffe noen med mer enn middels peil ;)

Denne stasjonen skal visst ha egen servicemann på slikt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...