Windoge Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg har en bil jeg tror kan lekke olje. Problemet er at motoren er tilgriset med olje på grunn av at jeg ikke har brukt trakt de gangene jeg har etterfylt med olje, og klart å søle over motoren. Når motoren er varm renner det som regel noen dropper olje under bilen, men kan det tenkes at problemet er at motoren blir så varm at griset renner av? Tenkte jeg skulle ta en motorvask på bilen, men vet dere om en bensinstasjon utfører denne tjenesten? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Motor vask kjøper du selv og sprayer på motoren. deretter spyler du det bare vekk med en slange med reint vann Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Er fullstendig klar over dette, men er på jobb hele dagen, og har ikke høytrykksspyler, så kan like gjerne få en stasjon til å gjøre jobben. Noen som vet om de faktisk gjør det? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Tror det letteste da er og ta kontakt med en bensin st. som ikke BARE selger pølser og cola kanskje det er noen der som har litt peiling på hvordan man åpner et panser og at de kan ta på seg jobben. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Kunnskapen til de fleste ansatte på dagens bensinstasjoner er tragiske. Med mindre noen stasjoner har spesialisert seg på vask av bil, så tror jeg ikke at det er mulig. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 De ansatte på den stasjonen jeg snakker om klarer å bytte felger og oljefilter, da burde de vel kunne vaske en motor? Lenke til kommentar
trra Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Du kan bruke høytrykkspyleren som er på selvvask anlegg på bensinstasjonene, For 5-10kr har du mer enn nok tid til å få det rent. Tar maks 2min. Endret 1. mars 2009 av trra Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Du finner tvilsomt noen på en bensinstasjon som kan gjøre dette. De kan muligens varme ei pølse for deg.... Men det er jo flere som driver med håndvask osv av bil. De kan nok sikkert ta en real motorvask også. Ellers finner du vel noen venner eller kjente kanskje som kan ta jobben mot betaling? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Vet, men i sommer når jeg prøvde dette endte det bare opp med å ikke få start på motoren fordi den var så neddynket i vann. Endte opp med at jeg lot bilen stå i solen til vannet var dampet av. Har ikke spesielt greie på bil selv, men vil helst ikke at det samme skal skje, spesielt ikke når det er vinter. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Du må bare passe på at du ikke blåser forgasser og el. anlegget fult av vann Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Du må bare passe på at du ikke blåser forgasser og el. anlegget fult av vann Lettere sagt enn gjort når en ikke har greie på bil. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Nei høytrykkspyler kan være litt "risky business" hvis du ikke er bilkyndig. Da er det bedre å spraye på en god avfetting og jobbe den inn litt med en pensel der det er ille skittent og så bare skylle det bort etterpå. Vannslange eller en kanne med lunkent vann funker bra Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Høres nesten ut som jeg får droppe bensinstasjon. Kan i det minste høre i morgen tidlig. Vannslange osv, får kanskje bli et vårprosjekt. Det er ikke brennhast med dette, men er greit å få gjort. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Her er link til en motorvask jeg gjorde i sommer.. ble bra det http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=1035 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er ikke noe særlig å kjøre rundt med. Renner det olje ut på glovarme eksosrør kan det ta fyr. Du burde greie dette fint på en time en lørdag/søndag. Bruk en god avfetting, en bra kost og hageslange. La iallefall motoren være kald før du har på noe! Når du har gjort motor skikkelig rein, kjører du den varm så alt vann fordamper av. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er det bensinmotor lønner det seg å bruke f.eks cellofan rundt fordeleren, de fleste gangene man har trøbbel etter motorvask er det fordi man har fått fukt i denne. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Var innom Statoil i dag tidlig, og de sa med glede ja til å gjennomføre motorvask på bilen for en billig penge. De har tidligere skiftet olje, oljefilter og tennplugger, så tenkte det det var rart om de ikke kunne gjennomføre motorvask. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Var innom Statoil i dag tidlig, og de sa med glede ja til å gjennomføre motorvask på bilen for en billig penge. De har tidligere skiftet olje, oljefilter og tennplugger, så tenkte det det var rart om de ikke kunne gjennomføre motorvask. Ja det er som regel noen som har kompetanse der også, at de bare selger pølser er en overdrivelse. Drar man dit på dagtid er det store sjanser for å treffe noen med mer enn middels peil Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Var innom Statoil i dag tidlig, og de sa med glede ja til å gjennomføre motorvask på bilen for en billig penge. De har tidligere skiftet olje, oljefilter og tennplugger, så tenkte det det var rart om de ikke kunne gjennomføre motorvask. Ja det er som regel noen som har kompetanse der også, at de bare selger pølser er en overdrivelse. Drar man dit på dagtid er det store sjanser for å treffe noen med mer enn middels peil Denne stasjonen skal visst ha egen servicemann på slikt Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ja, da er det bare å slå til, for det er nesten en kuriositet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå