Gå til innhold

Knasing i tennene med Kreatin?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker monohydrat, det løser seg ikke ut i vann. Men det jeg gjør, er å ta oppi litt vann i et glass, så røre rundt, og mens kreatinet virvler rundt i vannet drikker jeg, for ellers faller det til bunns og blir der.

 

Det som blir igjen gjør jeg akkurat det samme med, tar oppi litt mer vann, rister, og drikker mens det snurrer rundt i vannet.

 

Skal sies at jeg ikke bruker mikronisert kreatin. Vet ikke om det er noen forskjell.

Lenke til kommentar
Jeg bruker monohydrat, det løser seg ikke ut i vann. Men det jeg gjør, er å ta oppi litt vann i et glass, så røre rundt, og mens kreatinet virvler rundt i vannet drikker jeg, for ellers faller det til bunns og blir der.

 

Det som blir igjen gjør jeg akkurat det samme med, tar oppi litt mer vann, rister, og drikker mens det snurrer rundt i vannet.

 

Skal sies at jeg ikke bruker mikronisert kreatin. Vet ikke om det er noen forskjell.

 

 

javell, jeg pleier alltid å bruke en shaker istedenfor glasset, da slipper jeg uheldig skvulping og søling

Lenke til kommentar
Er vel bare å skylle ned med rent vann etterpå?

Hm...Nå er det slik at Kreatin vanligvis ikke løser seg opp i vann, hvis det er smakstilsettning så er du heldig at noe av kreatinet blander seg ilamme smaken.

MEN, når du går på kreatin, så er det jo veldig viktig at du drikker myyye vann, nå vet ikke jeg hvor mye vann du skal blande med 5 g kreatin, men prøv å tilsette de gjenstående 5 - 8 dl vann du ska få i deg etter på med en gang.

 

- Ellers hvis du liker å drikke varmt vann så kan du bruke det, monohydrat blander seg lettere med varmt vann tror jeg ; D Nå avhenger dette mye på hvordan kreatin du bruker da.

Lenke til kommentar

Ja, hvor mye vann du egentli skal drikke "kan" variere fra hvordan kreatin du bruker. Men mange har tilfelles ad etter du har fått i deg en porsjon kreatin så skal du drikke 4 - 8 dl vann umiddelbart.

 

Hvorfor man trenger vann er jeg ikke helt sikker på. Men kreatin øker kroppens kapasitet for vann og som vi alle vet så trenge rkroppen masse vann når vi trener, så jo mere vann vi kan holde jo større utholdenhet får vi osv. "tror jeg da"

Lenke til kommentar

teknisk sett burde man drikke mer vann på kreatin da kroppen trekker vannet i musklene. Drikk generelt mer vann på kreatin enn når du ikke er på syklus, forhindrer nyrestein og hodepine. hvor mye du bruker for å blande kreatin-mixen din har ikke så mye å si, selv bruker jeg ett vanlig lavt kjøkkenglass..

Lenke til kommentar

Vannet man drikker med kreatinen, væsken man får i seg ved shakes og det man drikker ekstra ved trening er nok i seg selv om man ikke skal øke utover det igjen for å drikke enda mer bare pga kreatinet.

Det går ikke an å komme i underskudd uten at kroppen sender signal om det så da koker alt ned til drikk når du er tørst, kreatin eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...