Gå til innhold

Wordpress spørsmål fra en "fersking"

Anbefalte innlegg

Jeg helt nybegynner på det og har etter en del prøving og feiling fått satt opp Wordpress 2.7.1

Men når jeg går til mittdomene.com så får jeg bare frem Index of osv....

Går jeg til mittdomene.com/wordpress så får jeg siden min opp.Har dere noen tips til meg hvordan jeg kan få forandret dette?Jeg har søkt og lest igjennom mange poster på forumet men kunne ikke finne noe spesifikk info om dette problemet.....

Har forøvrig cPanel 10 på min host/server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne lagt wordpress i htdocs/public_html-mappen istedenfor å lage en undermappe.

Men når det alt er gjort finnes det en løsning:

Opprett en index.html i htdocs/public_html-mappen (den mappen wordpress-mappen ligger i), lim inn dette i denne:

<head
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=/wordpress/">
</head>

Endret av JanFr
Lenke til kommentar

For å sjekke litt prøvde jeg å laste opp ett bilde men det var ingen suksess....

Fikk denne feilmeldingen:

Unable to create directory /home/wwwbmwm/public_html/wordpress/wp-content/uploads/2009/03. Is its parent directory writable by the server?

Noen ide om hva jeg har gjort galt?

Lenke til kommentar

Er det en plugin du laster opp bilder via, eller er det uploadfunksjonen til wordpress?

Hvis det er plugin så står det dette på wordpress sine sider:

Some plugins require the /wp-content/ folder be made writeable, but in such cases they will let you know during installation. In some cases, this may require assigning 755 permissions or higher (e.g. 777 on some hosts). The same is true for /wp-content/cache/ and maybe /wp-content/uploads/

http://codex.wordpress.org/Changing_File_Permissions

Lenke til kommentar
Problemet ditt er at du har lagt heile wordpressmappa i public_html. Du må legge innholdet i wordpress mappa (altså filene som ligger i mappa) i public_html. Da vil alt gå på skinner :)

Jeg forstår,kan jeg flytte de filene i cPanel/filemanager nå uten att det blir noe "krøll"? Eller er en nyinnstallasjon og foretrekke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...