Gunfreak Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 speiltesten er noe mennesker har funnet på fordi vi tror den kan hinte mot selvbevisthet, det er ikke et fasit svar. speiltesten hinter nok mer mot hvordan synet funker enn hjernen Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Så 99% av andre dyr vil ikke jeg si er selvbevisste. Jeg vil si det motsatte. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hvordan er spissmusa selvbevisst? Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Den kan føle smerte. Den spiser ikke seg selv. Endret 8. mars 2009 av Gronko Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Smerte og å ikke spise seg selv har ikke mye med selvbevissthet å gjøre. Self-consciousness is an acute sense of self-awareness. It is a preoccupation with oneself, as opposed to the philosophical state of self-awareness, which is the awareness that one exists as an individual being; although some writers use both terms interchangeably or synonymously.[1] An unpleasant feeling of self-consciousness may occur when we realize that we are being watched or observed, the feeling that "everyone is looking" at us. Some people are habitually more self-conscious than others. Unpleasent feelings of self-consciousness are sometimes associated with shyness or paranoia. According to Shopenhauer, man can, through self-consciousness, an awareness animals lack, make a choice between affirming or denying the will.[2] Endret 8. mars 2009 av Ozi Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Den er bevisst. Da er den for pokkern også selvbevisst! Whaz the diff? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hahahahaha, tidenes tråd :!: Se på deg sjøl i speilet og du ser et menneske Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hahahahaha, tidenes tråd :!: Se på deg sjøl i speilet og du ser et menneske Hva ville du heller sett? Mennesker er dyr som alle andre skapninger på denne jorden. Ser du et tre er du et eller annet sted, for milliarder av år siden, i slekt med det også... Noe å tenke på når du fyrer i peisen, men du kan jo si a slekta holder deg varm... Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Mennesket er et fornuftig dyr. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Ett dyr som forguder seg selv på mange måter, vi er smarte nok til å utvikle teknologi men likevel dumme på mange måter. Vi har fraskilt oss fra naturen, og ser ikke på oss selv som spesielt sårbare når det kommer til å forstyrre naturens eget system. Noe som kan koste mye i fremtiden, kanskje alt. Vi har laget grunner for å leve og dø for, eller vi følger andres grunner. Vi er flokkdyr, og vi gjør\ofrer mye bare det kommer fra rett "kilde". Noe mange benekter, men det er bare å se på historien våres. Skremmende mange som mangler evnen til å tenke selv, dum måte og si det på da det kan mistolkes på mange måter.. Kultur og religion osv spiller en stor rolle når man ser hvordan tankegangen våres blir "formet". Og hvordan vi former våres meninger. Mer enn mange er klar over har jeg inntrykk av. Kanskje inkludert meg selv. Men vi ser det ofte i andre kulturer, men langt ifra like ofte i våres egen? Da vi "tenker litt på vesten" er gode og andre tar feil (i mange kulturelle tilfeller\konfliker), ett annet eksempel på at kultur osv former meningene våres. Kanskje folk hadde hatt ett annet syn på mye viss man hadde sett bort ifra mye av det man blir lært opp til når man er liten. Ikke vet jeg. Jeg vil ihvertfall ikke si ett vi er ett fornuftig dyr. Ikke noe jeg har tenkt gjennom, men etter 5-10min filosofering så sitter jeg med dette innlegget. :!: Endret 13. mars 2009 av WaterMarked Lenke til kommentar
Dolt Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 jeg tror mennesket er en biologisk robot som tror, føler og sier alt for mye dumt for å høres filosofisk og artikulert ut.- et dypere selv på et annet plan enn omgivelsene i en røykfylt soppsky av sporer og kreft. Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Mennesker er som andre levende organismer på jorda. Forskjellen mellom mennesker og dyr er at mennesker kan tenke og forestiller ting med hjernen. For å finne ut hva et menneske er, så må vi tenke tilbake i menneskets historie. Mennesker er bygget opp av atomer, som alt det vi ser rundt oss. Mennesker er relatert med all levende organismer, og mye mer. All levende organismer har blitt forhåndsprogrammert til å leve, konkurerer mot hverandre og beskytter seg selv, eller sine nærmeste slektninger. Alt dette og mye mer, er skriptet inn i vår DNA lenge før vi alle ble født. Valgene vi gjør er basert på erfaringer som vi har opplevd og informasjoner som er opplyst i samfunnet eller nærmiljøet. Men det er DNA som er drivkraften til alt det vi gjør, og vurderingene vi tar i livet. Målet til mennesker (som andre organismer inkludert planter og ikke -levende/ukjente organismer) er å videreføre vår DNA til neste generasjon, for å sikre vår eksistens. Endret 15. mars 2009 av Game-master Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå