-LarsLR Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hei, jeg skal nå kjøpe meg en ny stasjoær PC. Bruk av PC: Pc skal bli brukt til og spille på. Det skal være en stasjonær PC som skal være veldig bra og som skal vare lenge. Pc skal bli brukt mest til og spille på. Pc skal være i stand til og kjøre alle spill på high nå og godt inn i fremtiden. Det skal være en raptor hardisk, et bra skjermkort og en knall bra CPU og et bra lydkort, ikke det som er med i hk. Pris: Prisen skal være fra 20-25.000 Utsyr fra før: Jeg har tastatur, mus, skjerm, høytalere, musematte og vifter fra før, det er kun PC delene det skal fokuseres på ikke noe tilbehør. Angående PC min som er oppgitt nede på min signatur: De delene og pc som jeg har oppgitt der (altså 8800 gt i sli, raprot hardisken osv skal IKKE benyttes i denne PC jeg skal kjøpe, den skal selges så det er helt uaktuelt. Generelt: Jeg skal bygge PC selv så alt skal bestilles i deler. Det hadde vært veldig fint om delene kunne blitt valgt fra nettstedet komplett siden de har et veldig bra utvalg der og vil gjerne bestille alt fra et sted, men om det er et sted de skulle ha en mye bedre pris så kan jeg kjøpe de fra det nesttstedet. Det skal være 64 bit opperativ system om jeg skal benytte meg av mer en 3 GB ram, Innspill fra dere: Jeg trenger råd og hjelp til om delene passer bra sammen, om noen komponenter kunne valgt anderledes o.s.v, jeg er takk nemmelig for en hver kommentar Liste over de delene jeg har tenkt: Strømforsyning: PSU - 1000 watt. (pris ca 2.000 kr) HK - Asus X58 (cross fire og sli). (pris ca. 3.000) Ram: 6 GB - 1337 MHz, for I7. (pris ca. 1000 kr) CPU: Intel I7 processor, 940 - 2,93 GHz. (pris ca. 5000 kr) Blueray spiller: Sony blue ray spiller. (pris ca 1500 kr. Hardisk: Western digital raptor - 150 GB. (pris ca. 1500 kr) Hardisk 2: Seagete, 500 GB. (pris ca. 500) XfX 285 skjermkort 1 GB nvidia (pris ca 3500) Kabinett: Antec. (pris ca 2000 kr) Lydkort: Creative (pris ca. 1500) OS: wista ultimate. (pris ca.3000) Pris ca: 25.000 kr. Takk for innspill/kommentarer MVH Lars. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Bytt skjermkort til GTX 295. Så har du heftige saker lenge. Hvorfor i7 940? Ta heller å bruk pengene på en 300 gb Raptor, og kjøp 920. Den klokker du lett forbi en 940 Og bytt RAM. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=406347 Mye raskere. Ellers ser det greit ut Lenke til kommentar
-LarsLR Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Bytt skjermkort til GTX 295. Så har du heftige saker lenge. Hvorfor i7 940? Ta heller å bruk pengene på en 300 gb Raptor, og kjøp 920. Den klokker du lett forbi en 940 Og bytt RAM. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=406347 Mye raskere. Ellers ser det greit ut Hei, ok takk for det. Men det er vel en grunn for at 940 er så mye dyrere, vil ikke den yte mye bedre en lillebroren 920? eller vil jeg ikke merke noen forskjell om jeg klokker 920 opptil 3,0GHz? Endret 1. mars 2009 av -LarsLR Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Det er forskjell jo! Men jeg syns ikke den forskjellen er verdt 2500 kroner. Men for all del. I utgangspunktet er 940 en bedre CPU. Men når du kommer til rundt 4Ghz med en 920.... Du må jo vurdere hva du vil bruke penger på Personlig ville jeg satt mer pris på en 300gb Raptor og raskere RAM, enn 4 sekunder raskere mp3-konvertering Men akkurat det må du jo vurdere selv Endret 1. mars 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Det er forskjell jo! Men jeg syns ikke den forskjellen er verdt 2500 kroner. Men for all del. I utgangspunktet er 940 en bedre CPU. Men når du kommer til rundt 4Ghz med en 920.... Du må jo vurdere hva du vil bruke penger på Personlig ville jeg satt mer pris på en 300gb Raptor og raskere RAM, enn 4 sekunder raskere mp3-konvertering Men akkurat det må du jo vurdere selv +1 på den der. Endret 1. mars 2009 av Kristian94 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå