Gå til innhold

Y-splitter for 3pins vifter, selges hvor?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har litt problemer med å finne det som nevnes i emnetittelen, altså en sådan.

Joda, jeg har funnet det, men å betale 100kr. i frakt er uaktuelt for en dings som koster 12kr :hrm:

Behøver noen av disse da viftekontrolleren min tar 4 vifter, mens jeg har 6 som "må" ha styring.

Har famlet rundt i halvblinde på Clas Ohlson ol. uten hell, men er heller ikke helt sikker på om de kommer under betegnelsen "y-splitter" overalt heller. Uansett, har prøvd meg med "y-kabel", "y-splitter 3pins", "y-konverter 3pins" etc etc etc. og blir sikkert snart svartelistet på Google :whistle:

Sikkert en smal sak å finne hvis man bare vet hva man skal lete etter... :blush:

Vel, noen gode tips til en "gjør det selv" løsning, eller en vanlig butikk der disse eksisterer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sikkert rett i, men en loddebolt vs. disse småsakene byr på en raltivt stor forskjell rent prismessig. Så i første omgang vil jeg nok gå for noen av disse.

Butikkene var også såvidt jeg kunne se utenlandske, uten "free shipping".

Det beste hadde jo vært om jeg bare kunne spasere inn på en norsk butikk i mitt nærområde å kjøpe noen av disse, men det blir kanskje ikke så enkelt :roll:

Skal snoke litt rundt på dealextreme.com når jeg får tid. Rart om jeg ikke finner det der.

Lenke til kommentar

Får leke litt MacGyver ;)

Er vel i prinsippet bare å sørge for kontakt fra ++-- på 2 vifter til +- på en 3 pins hann?

Og den tredje er ifm. Rpm-lesing av HK/BIOS er det ikke? Dette blir nok spennende :p

Gjenstår bare å se om 12V er nok til å drive 4x120mm./1800rpm., 2x95mm./1800rpm og 2x230mm./700rpm. I verste fall må det bli ytterligere en kontroller.

Lenke til kommentar

høres lurt ut :D

ikke for å reklamere for egen tråd, men har gjort det i prosjektet mitt. Kommer mer om det senere. Så man kan jo alltids sjekke innom der hvis man vil ha bilder ;)

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...