Loefthal Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hei! Har litt problemer med å finne det som nevnes i emnetittelen, altså en sådan. Joda, jeg har funnet det, men å betale 100kr. i frakt er uaktuelt for en dings som koster 12kr Behøver noen av disse da viftekontrolleren min tar 4 vifter, mens jeg har 6 som "må" ha styring. Har famlet rundt i halvblinde på Clas Ohlson ol. uten hell, men er heller ikke helt sikker på om de kommer under betegnelsen "y-splitter" overalt heller. Uansett, har prøvd meg med "y-kabel", "y-splitter 3pins", "y-konverter 3pins" etc etc etc. og blir sikkert snart svartelistet på Google Sikkert en smal sak å finne hvis man bare vet hva man skal lete etter... Vel, noen gode tips til en "gjør det selv" løsning, eller en vanlig butikk der disse eksisterer? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Beste er uansett å lodde. http://www.petrastechshop.com/3pinyadapter.html http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_in...products_id=899 http://www.sidewindercomputers.com/3pinconverter.html Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Har du sikkert rett i, men en loddebolt vs. disse småsakene byr på en raltivt stor forskjell rent prismessig. Så i første omgang vil jeg nok gå for noen av disse. Butikkene var også såvidt jeg kunne se utenlandske, uten "free shipping". Det beste hadde jo vært om jeg bare kunne spasere inn på en norsk butikk i mitt nærområde å kjøpe noen av disse, men det blir kanskje ikke så enkelt Skal snoke litt rundt på dealextreme.com når jeg får tid. Rart om jeg ikke finner det der. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Egentlig trenger du ikke lodde heller. En saks og en tang og litt teip så har du det ChilledPC har jo ekstremt billig frakt, men tror ikke de hadde nøyaktig det du var ute etter. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Får leke litt MacGyver Er vel i prinsippet bare å sørge for kontakt fra ++-- på 2 vifter til +- på en 3 pins hann? Og den tredje er ifm. Rpm-lesing av HK/BIOS er det ikke? Dette blir nok spennende Gjenstår bare å se om 12V er nok til å drive 4x120mm./1800rpm., 2x95mm./1800rpm og 2x230mm./700rpm. I verste fall må det bli ytterligere en kontroller. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 bare å hooke rødt på rødt, svart på svart og gult på gult enklere blir det ikke Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Aha, det burde nok gå Takk for kjappe svar foresten! Men skrik gjerne ut hvis du/noen kommer over lett ervervelige overnevnte dingser, kjekt å ha. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Burde? Jeg vet det går! Det skal jeg gjøre. Lykke til Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Rapport fra aksjon Ohlja-Gyver... Ervervet: 5pk. eltape fra REMA1000, Kr10,- Anlagsvis kostnad, 30cm. rød eltape Kr0.15,- En stk.sår pekefinger, samt rekonstruksjon av orkanen Kathrina i liten skala Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ta bilder av hvordan du gjorde det og kall denne tråden en guide Er sikkert mange som lurer på det samme, inklusiv meg. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) høres lurt ut ikke for å reklamere for egen tråd, men har gjort det i prosjektet mitt. Kommer mer om det senere. Så man kan jo alltids sjekke innom der hvis man vil ha bilder Endret 8. mars 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå