Gå til innhold

Hva har Stoltenberg II fått til?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har virkelig prestert å vise meg at om jeg blir alvorlig syk skal jeg lenkes fast til ei seng på Ullevaal. Jeg har opplevd "fritt sykehusvalg" på nært hold :!:

Også har det skapt mye diskusjoner på den videregående skolen der jeg går, med tanke på at alt nå skal være gratis, hvor noen klasser har blitt sponset med tur, noen har fått støtte av fylket til å dra pga. "det er en tradisjon" og noen (deriblant meg) har blitt nektet av ledelsen på skolen å dra på kino for å se en Fransk film. Dette skulle være vår klasses forsøk på variasjon i undervisningen siden vi ikke får lov å dra på tur utenbys/utenlands med egne oppsparte penger. Kinoen hadde kostet oss den astronomiske kostnad av 30 (tretti!) kroner og fra skolen til kinoen er det gangavstand hvis vi gidder.

Endret av Andreas0
Lenke til kommentar
Også har det skapt mye diskusjoner på den videregående skolen der jeg går, med tanke på at alt nå skal være gratis, hvor noen klasser har blitt sponset med tur, noen har fått støtte av fylket til å dra pga. "det er en tradisjon" og noen (deriblant meg) har blitt nektet av ledelsen på skolen å dra på kino for å se en Fransk film. Dette skulle være vår klasses forsøk på variasjon i undervisningen siden vi ikke får lov å dra på tur utenbys/utenlands med egne oppsparte penger. Kinoen hadde kostet oss den astronomiske kostnad av 30 (tretti!) kroner og fra skolen til kinoen er det gangavstand hvis vi gidder.

Nå er det fortsatt sånn at skoler er et kommunalt ansvar. Dette er noe dere må ta opp med rektor, skolesjef og lokale politikere, ikke skylde på regjeringen for.

Lenke til kommentar

Videregående skoler er underlagt fylkeskommunen, ikke kommunen. Andreas0 har helt rett i det han sier! Selv går jeg på videregående, og vi kan aldri mer dra på språkreise fordi alt skal være gratis. Veldig håpløst spør du meg.

Dette har regjeringen skylden før. Det var aldri noe problem før gratisskolen ble innført..

Endret av -FrittMenneske
Lenke til kommentar
Videregående skoler er underlagt fylkeskommunen, ikke kommunen. Andreas0 har helt rett i det han sier! Selv går jeg på videregående, og vi kan aldri mer dra på språkreise fordi alt skal være gratis. Veldig håpløst spør du meg.

Dette har regjeringen skylden før. Det var aldri noe problem før gratisskolen ble innført..

Sikkert kjedelig for skoleelever, men nå tror jeg ikke at dette kommer først på lista over hva regjeringen har utrettet, blant hverken tilhengere eller motstandere. Det er flåsete og irrelevant for trådens tema.

Lenke til kommentar

Kan være mye krøkkete byråkrati i ny og ne, det er jeg helt enig i.. Men at skolen i prinsippet skal være gratis mener da jeg er en god ting. Tenk så kjipt for de elevene som faktisk ikke har råd til å dra på språkreise fordi de kommer fra en fattig familie.

Lenke til kommentar

Det finnes andre måter å finnansiere skoleturer på enn at foreldrene betaler, som feks. at klassen samler inn penger sammen :)

Det at ingenting skal kunne koste penger i skoletiden gjør det vanskeligere å feks. arrangere sosiale arrangemanter som er viktig for klassemiljøet. Av erfaring vet jeg at veldig få i en klasse ønsker å dra til byen på kveldstid for å så en kino som omhandler et skoletema etc.

Variert undervisning handler ikke om å bare være på skolen til en hver tid..

Lenke til kommentar
Det finnes andre måter å finnansiere skoleturer på enn at foreldrene betaler, som feks. at klassen samler inn penger sammen :)

Det at ingenting skal kunne koste penger i skoletiden gjør det vanskeligere å feks. arrangere sosiale arrangemanter som er viktig for klassemiljøet. Av erfaring vet jeg at veldig få i en klasse ønsker å dra til byen på kveldstid for å så en kino som omhandler et skoletema etc.

Variert undervisning handler ikke om å bare være på skolen til en hver tid..

Seff, at klassen samler inn penger for å finansiere aktivieteter er en veldig fin løsning, dessuten kan selve innsamlingen styrke klassemiljøet, så selve innsamlingen er win-win :)

Men at skolen i utgangspunktet aldri skal kreve penger av eleven/foreldrene mener jeg er en god ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...