Gå til innhold

Ny tv, Trenger litt hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har sett meg lei på dei store 28" boksen av et tv. Så nå jobber jeg ca 12 timer skift på natt 7 dager i uken med 100% for å få råd til ny TV, men jeg er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Jeg er vel ikkje den skarpeste kniven i skuffen når det gjelder tv.

Mine ønsker: 42"-50" sitter 4-6 meter fra Tven (jo større jo bedre)

Litt usikker på Plasma eller LCD, det er igrunnen de samme. jeg har Playstation 3 og kommer helt sikkert å spille en del på den.

Jeg har Parabol og har Helst lyst på Full HD, men kanskje HD klar. Spørs om dere klarer å overbevise meg om det.

Det kan være inngang til PC men det må ikkje. Helst over 3 HDMI innganger (3-4)

Ønsker helst å kjøpe på nettet, og helst ikkje philips

Og vil kjøpe surround system ved en senere anledning.

Prisklasse 10-15 000 kr (Kan være lavere og)

jeg har også lyst å kjøpe meg Kalibrering verktøy "Spyder" trenger jeg en DVD med HDMI eller kan jeg bruke Playstationen.

Jeg har sett på et TV LG50PG7000

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=395015

Noen erfaringer?

Håper Dere kan hjelpe. Det kan ta litt tid før jeg svarer På grunn av jeg er på jobb fra 19.00-08.00 reiser straks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den lgtven er knallgod;) din playstation er mer en god nokk som spiller da den har blueray og hDMI:)

LG tven her fått veldig mye skryt på diverse forum:)

edit:

Broren min har PS3 og syns kvaliteten på den går over andre spillere han har prøvd:)

Andre tver ud kan se på er noen panasonic tver, men LG har litt mer fargesprut.

Endret av chriso89
Lenke til kommentar
Den lgtven er knallgod;) din playstation er mer en god nokk som spiller da den har blueray og hDMI:)

LG tven her fått veldig mye skryt på diverse forum:)

edit:

Broren min har PS3 og syns kvaliteten på den går over andre spillere han har prøvd:)

Andre tver ud kan se på er noen panasonic tver, men LG har litt mer fargesprut.

Er det Full HD, jeg for inn på LG sine sider og syns de sto at de var hd klar, men et panel med full hd. kan noen forklare. men nå må jeg stikke.

Lenke til kommentar

Siden du ha spinket og spart til dette så kan du vurdere PG6000 som vel er HD-ready, men en langt billigere tv, hvis ikke noe nytt har skjedd.

Da kan du bruke de ekstra oppsparte kroner på andre ting. Hvis du går for en 42" og sitter så langt fra tv som du sier så vil du ikke ha utbytte av Full HD.

Lenke til kommentar
Siden du ha spinket og spart til dette så kan du vurdere PG6000 som vel er HD-ready, men en langt billigere tv, hvis ikke noe nytt har skjedd.

Da kan du bruke de ekstra oppsparte kroner på andre ting. Hvis du går for en 42" og sitter så langt fra tv som du sier så vil du ikke ha utbytte av Full HD.

Det skal jeg sjekke, Men jeg kan sitte en halv meter fra skjermen om jeg vil.

Lenke til kommentar

Det er ikke så mange som orker å sitte en halv meter fra en 42" og 50", men hvis så er tilfelle så er sikkert full hd tingen:).

En ting du må huske på er at det meste du kommer til å se på uansett er SD signaler og en full hd gjør ikke slike signaler noe bedre. Noen ganger kan en hd ready tv vise langt bedre SD bilder enn en HD tv.

Bare sjekk Panasonic PX80 mot Panasonic PZ85 så finner du fort ut det.

Hvordan PG7000 er mot PG6000 på vanlige tv sendinger vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...