Spartakus Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hei, sliter med å få VPN mot jobben til å fungere med routeren. Hvis jeg kobler pc'en rett på kabelmodemet så fungerer det. Med routeren får jeg koblet opp med VPN-forbindelsen, men jeg får ingen tilgang til intranettet på jobben og andre ressusrser som feks nettverksshare osv. Harde fakta: ISP: Get Kabelmodem: Motorola SurfBoard SB5101E Router: D-Link DI-624 (HW ver. D2 / FW ver. 4.04b) PC: Windows XP SP3. Har lagt ved noen screenshots av konfig i routeren det jeg tror kan være releverant. Kabelmodemet var det lite interessant å skru på av innstillinger, desverre. Noen som har vært borti dette før? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Du må åpne porter for VPN også. http://www.vpntools.com/vpntools_articles/port-for-vpn.htm Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Denne er løst. Problemet var visstnok at IP-adressa på mitt hjemmenettverk var av typen 192.168.x.x som også jeg bruker på jobben. Gjorde om IP-adressa mi hjemme til en sånn 10.0.0.x-adresse i stedet, da funka alt. Trengte ikke noe portforwarding heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå