mac1334 Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Eplenektaren er best på smak. Drikker det i store mengder. Må kjøpe nye kartangor i hytt & gevær. Lenke til kommentar
salomo Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Merker rett og slett ikke forsjell på de to Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Merker rett og slett ikke forsjell på de to Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg synes Eple nektar er best.... visste dere forresten at det er mer sukker i 1 liter appelsin juice enn 1 liter cola! :-? Som sagt: Cola er best!!! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg synes Eple nektar er best.... visste dere forresten at det er mer sukker i 1 liter appelsin juice enn 1 liter cola! :-? Som sagt: Cola er best!!! Litt å si åssen sukker det er da, fruktose feks. AtW Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg synes Eple nektar er best.... visste dere forresten at det er mer sukker i 1 liter appelsin juice enn 1 liter cola! :-? Som sagt: Cola er best!!! Litt å si åssen sukker det er da, fruktose feks. AtW Hehe jeg kan love deg at produsenten ikke tilsetter fruktsukker! Hvis du snakker om det naturlige sukkerinnholdet i frukten så er saken en annen... Man kan ikke bare se på karbohydratinnholdet, og si at det(!) er sukker. Cola hadde ikke vært så usunt hvis man hadde brukt fruktose istedenfor rørsukker (da fruktose bare gir en femdel av blodsukkerøkningen!). Det sunneste vil uansett være naturlig juice som ikke er tilsatt noe (det være seg sukker, konserveringsmidler, smaksforsterkere..). Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 når der står 100% rein juice, er det ikkje sukker i da.. Anna en fruktsukker, som er positivt. Men, slikt sukker som er i cola er heilt på tryne for å sei det mildt... Var en plass eg sa at eg heller ville ha juice enn brus, og eg fekk til svar, der er no like masse sukker. Eg tok bare fram kartongen og viste fram 100% rein juice eg.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hehe jeg kan love deg at produsenten ikke tilsetter fruktsukker! Hvis du snakker om det naturlige sukkerinnholdet i frukten så er saken en annen... Man kan ikke bare se på karbohydratinnholdet, og si at det(!) er sukker. Cola hadde ikke vært så usunt hvis man hadde brukt fruktose istedenfor rørsukker (da fruktose bare gir en femdel av blodsukkerøkningen!). Det sunneste vil uansett være naturlig juice som ikke er tilsatt noe (det være seg sukker, konserveringsmidler, smaksforsterkere..). Poenget er at når man sier at det er like mye sukker i juice/nektar som i cola tar man med sukkerinholdet i frukten, som består av fruktose, derfor blir det en litt urettferdig sammenligning. AtW Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Cola hadde ikke vært så usunt hvis man hadde brukt fruktose istedenfor rørsukker (da fruktose bare gir en femdel av blodsukkerøkningen!). Hvorfor gjør de ikke det? er fruktose mye dyrere elns? De hadde spart en del i søksmål fra feite folk osv. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Cola hadde ikke vært så usunt hvis man hadde brukt fruktose istedenfor rørsukker (da fruktose bare gir en femdel av blodsukkerøkningen!). Hvorfor gjør de ikke det? er fruktose mye dyrere elns? De hadde spart en del i søksmål fra feite folk osv. Fruktsukker er enn del dyrere en vanlig rørsukker, og såvidt jeg vet så er fruktsukker i "nøytral" form (altså at det ikke smaker jordbær av sukkeret...) relativt nytt. Fruktsukker har en litt annerledes smak (nå er jo både vanlig sukker, og fruktsukker egentlig "nøytrale" i smaken bortsett fra sødmen), men dette skyldes nok at fruktsukker er mye søtere enn rørsukker. Dessuten så tror jeg ikke at Coca Cola tør å endre noe på den originale Colaen i frykt for at enkelte tilhengere hever fingeren og nekter å drikke det hvis man har endret på oppskriften. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Cola hadde ikke vært så usunt hvis man hadde brukt fruktose istedenfor rørsukker (da fruktose bare gir en femdel av blodsukkerøkningen!). Hvorfor gjør de ikke det? er fruktose mye dyrere elns? De hadde spart en del i søksmål fra feite folk osv. Fruktsukker er enn del dyrere en vanlig rørsukker, og såvidt jeg vet så er fruktsukker i "nøytral" form (altså at det ikke smaker jordbær av sukkeret...) relativt nytt. Fruktsukker har en litt annerledes smak (nå er jo både vanlig sukker, og fruktsukker egentlig "nøytrale" i smaken bortsett fra sødmen), men dette skyldes nok at fruktsukker er mye søtere enn rørsukker. Dessuten så tror jeg ikke at Coca Cola tør å endre noe på den originale Colaen i frykt for at enkelte tilhengere hever fingeren og nekter å drikke det hvis man har endret på oppskriften. Det var en viss porsjon ironi i utsagnet og... men de kunne kanskje gi ut en dyrere, men sunnere kokka? Eller kanskje en annen sukkervannprodusent kunne prøve seg? [det kommer sikkert til å smake RC cola [les:høgg] av den, men... Bare en tese da... Lenke til kommentar
umy Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Apropos ekte eplejuice: Jeg prøvde den 'eplejuice laget av Hardangerepler' (eller hva den heter - det er Tine som lager den - nytt produkt, ikke den vanlige meierienes eplejuice) her om dagen - den var superdigg!!! Skikkelig frisk smak av 'ferske' epler (noen vil kanskje synes at den er litt sur). den er helt klart best!! lenge siden det ble kjøpt her i huset uheldigvis men jeg kan love deg at den kartongen stod ikke lenge i kjøleskapet Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 alltid de dyre greiene som er best, merket "fersk". mmmmm Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Ekte juice One and Only Men sjukt dyrt.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Men sjukt dyrt.. Eh..da tar du feil. Jeg får de fra sverige og betaler mindre for liter prisen enn Tine Juice'n. Så dyrt er helt feil. Ok de koster mer en milda juice men så er smaken kloakk som er vannet ut også :-? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Men sjukt dyrt.. Eh..da tar du feil. Jeg får de fra sverige og betaler mindre for liter prisen enn Tine Juice'n. Så dyrt er helt feil. Ok de koster mer en milda juice men så er smaken kloakk som er vannet ut også :-? Seff blir dem billigere om man kjøper dem i Sverige, men tenker nå på de norske prisene. Skal være enig at den er god dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå