danielsn Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Hei. Har en server med debian på jeg bruker som router. Finnes det noe program jeg kan kjøre på serveren for å kunne kreve pålogging av brukerene for å gi nettilgang? Samtidig ønsker jeg mulighet til å kunne begrense tiden en bruker er på til å være max 2 timer i døgnet. Noen som vet om noe? =) Endret 1. mars 2009 av danielsn Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Flyttes til linux-delen av forumet etter ønske ifra bruker Lenke til kommentar
Maelwedd Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Du kan bruke squid. Det er en webproxy, og der kan du kreve at brukere å autentiseres før de får tilgang. Jeg bruker ikke den funksjonen selv, så er ikke sikker på hvordan du setter det opp. Hvordan du begrenser tilgang til 2t/døgn har jeg ingen gode ideer på for øyeblikket. Edit: Kanskje det er noe slikt du ser etter: Zivios Identity Management. Endret 1. mars 2009 av Maelwedd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå