Slartibartfast Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Har laga meg ei lita side i samband med mitt forsøk på å sette meg litt inn i html. Er no relativt nøgd med resultatet (med untak av at checkboksen i webmail sida ikkje skiftar farge i alle browserar) Kommentarar og forslag til utbedringar? www.gunders.org ---- Merkar at det er ein del slike postar her.. eigen del av forumet til slike ting? kunne kanskje vert ein god idè.. støttar også den idèen om eigen css del som eg las her ein plass ein gong.. Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 flott side det... Men jeg føler det er noe som er galt, men kan ikke sette fingeren på det! :wink: Kanskje noen andre vet hva det er?! :wink: bra side ellers Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Hvor er "designet" lissom? Ikke for å være slem, men det er jo ikke noe "design" på siden(?) Ikke ha to Tux logoer, det er så typisk "amatør". Menyen var veldig kjedelig. Skift font også! Times New Roman er nok ikke den beste fonten du kan bruke. Gå over til mer heftig CSS bruk for å gjøre siden litt mer atraktiv. Du skal være _veldig_ flink designer for å greie å lage en bra webside med svart som bakgrunn. "Lys opp" siden litt og prøv med litt mer grafikk. Lag en logo f.eks og se hvordan det blir, så får du heller komme tilbake og be om tips da! -Lykke til! Terningkast: 2 Edit: Faktisk så syns jeg at din første webside var bedre enn den nye. Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 ja det var det! Du har ikke noe design på siden din. Og uten design blir siden kjedelig! :wink: Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Og uten design blir siden kjedelig! :wink: Njaaa...amazon.com er vel ikke en "top-design" side men det er ikke kjedelig for det! Tingen er at en side må være bra designet, men innholdet må også være bra...balanse you know. Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 synest amazon.com er ganske rotete jeg.. Er vel kanskje ikke en av de mest spennede sidene i verden heller. Bruker ikke amazon.com så mye heller da... :wink: Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 vel... Menyen var enda mer kjedelig før eg satte inn tux.. Og om eg lagar ein logo.. kvar skal eg plassere den? Og kva meinar du med meir heftig bruk av CSS? Er litt newbie på området... Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hvis du kan CSS, blir det veldig lett å skifte font og farger på siden din. Kan du html, er dette veldig lett å lære seg! Har en tutorial på dette på siden min. Ta turen innom Vanligvis kan du lage en egen css-fil til dette, men det gir deg hvertfall en ide om hvordan css er. For å gjøre det bedre kan du skrive css-kodene i en txt fil, kalle den for style.css og legge denne inn på alle sidene dine: <link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css"> Ikke bry deg om siden, va noe jeg bare slang opp akkurat nå for din skyld :wink: Edit: Logoen står vanligvis oppe til venstre. Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Har css på siden.. www.gunders.org/style.css men som sagt.. sida er berre eit forsøk på å lære med litt om emnet... Nokre tips på kva eg kan legge til/forandre på i fila for å få sida til å sjå betre ut? har litt problem med å oppdatere den ettersom einaste internett moglegheita mi i vekedagane er på skulen.. og der er ftp steng:( til og med administrasjonsida til domene mitt er blokkert... Dumme molde har sperra det meste av internett.... Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 hva var spm igjen?!? lol Lag deg en stilig logo i photoshop du. Så legger du den til venstre for head'n. Gjerne en kul meny og! Men ikke for mye grafikk tho.. Da blir siden for tung å laste.. Men det vet du vell :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå