Maki91 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Jeg ser etter en PC som er generelt bruk til gaming. Men den skal også duge til musikk og se på film, så trenger vel kanskje ett ekstra lydkort med, for å få topp kvalitet. Hadde satt pris på om noen hadde tatt seg tid til å finne deler til meg. Vil helst ha deler fra komplett.no, grunnet at det er mest tilgjengelig for meg. Jeg hadde satt pris på direktelenker til komponentene også. Takk for hjelpen Maki Har sett litt på disse, men har ikke veldig greie på PC. Så trenger litt hjelp Kabinett: Thermaltake Spedo VI90001W2Z Sort Alu 2.189,- Størmforsyning: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 1.195,- Hovedkort: Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, 1.269,- Prosessor: Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz, 2.195,- RAM: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, 399,- HDD: Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 950,- Blu-ray brenner: LG Blu-Ray-brenner GGW-H20L 1.895,- Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5 3.950,- Endret 1. mars 2009 av Maki91 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Ser bra ut det oppsettet der Eneste jeg ikke likte var TT-kabinettet. Har aldri hørt ett eneste lovord om TT. Har ikke noe erfaring med det, men jeg vil heller anbefale et kabinett fra Antec eller Lian Li. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Samme her. Har 2 venner av meg som elsker gaming, og de kjøpte seg Thermaltake kabinett. De har bare fått problemer. Og det kabinettet der blir vel altfor SVÆRT til ditt bruk? Og forundrer meg ikke om det kabinettet der bråker som motoren til en Airbus. Styr unna. Anbefaler Antec eller noen andre kjente. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Altså, bråk i et kabinett bestemmer man som regel selv. Mye går på hvilke vifter som følger med. Det handler mer om byggekvalitet. Har aldri hørt noe bra om TT, så hold deg unna! Antec er kvalitet tvers igjennom Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Ja. Har også KJEMPE gode erfaringer med Antec. "Kvalitet tvers igjennom" som Wikipedersen sier. Antec - Rock Solid, Heart Touching Lenke til kommentar
Maki91 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Takk for hjelpen det kabinettet hadde jeg ikke helt tenkt å ta. Var bare et jeg synes så greit ut. Men har sett litt på et annet her. Den heter: APLUS Twin Engine sort, side og front Noen som har erfaring med dette. Det har jo en veldig bra snittkarakter på komplett men noen som er kjent med Aplus? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Takk for hjelpen det kabinettet hadde jeg ikke helt tenkt å ta. Var bare et jeg synes så greit ut. Men har sett litt på et annet her. Den heter: APLUS Twin Engine sort, side og front Noen som har erfaring med dette. Det har jo en veldig bra snittkarakter på komplett men noen som er kjent med Aplus? Det er flere brukere her som har spørt om det samme som deg angående dette kabinettet. Det eneste jeg da har hørt er: -Viftene er jo kjempe store, men de blåser ikke like bra som de ser ut som. -Kabinettet bråker ganske mye. Jeg ville heller anbefalt et kabinett som: Antec Performance P182 Miditower eller: Antec Nine Hundred eller: Antec Twelve Hundred Jeg har hørt om APLUS før. Men jeg har hørt både bra og dårlig kritikk. Jeg synes selv at APLUS kabinettene er for mye disco. Og jeg synes de er nokså stygge. Antec Nine og Antec Twelve er kanskje litt disco de også, men jeg anbefaler Antec siden det er veldig bra kabinetter, og de er veldig flinke med det de produserer. Et annet alternativ kan jo også være NZXT. Endret 2. mars 2009 av Kristian94 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Lian Li. Kvalitet og stilrent. Syns de har de peneste kassene. Ganske dyre da. Lenke til kommentar
in-ura Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 hva med denne her da? finnes også i svart. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Altså.. de er sikkert begge gode kabinetter. Men vær klar over at viftene kan produsere mye støy Lenke til kommentar
gsn Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Når du skal bruke såpass mye på pc, hvorfor ikke bare gå for socket LGA-1336 med engang? Du må opp under 1000kr totalt(kanskje litt mer om alt skal fra komplett, men ca.1000) for å kjøpe ett X58 hovedkort(ca.2000) og en 920 CPU (ca 2500). Dette kan du spare inn bare ved å gå for feks Antec Three Hundred, du kan spare deg for 1700,- og få ett kabinett som etter all sannsynlighet holder høyere standard enn det du så på! Oppsummering: Nyere sokkel, bedre cpu, bedre ytelse, kvalitetskabinett OG penger til overs. X58 brikkesettet har også lydkort som skal kunne prosessere HD lyd uten noe problemer om jeg husker rett. Alternativ: Jeg hadde nok gått for CPU og hovedkort du har valgt nå OG kjøpt ett mye billigere kabinett for å spare pengene. Jeg hadde også skippet blueray brenneren til 2000,-! Spesielt den brenneren virker veldig unødvendig. Hvis du laster ned veldig mye full-hd materiale, brenner det ut for å se på en full-hd tv så kan det kanskje lønne seg. Men om du ser mest på serier/filmer på pcen så har det lite for seg. Lenke til kommentar
Maki91 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Ja da må jeg si takk for forslagene Jeg er enig i det med blue Ray brenneren å har funnet en DVD brenner som er helt greit. Har også forandret på strømforsyningen, fant en som var billigere. Men er ennå usikker på kabinettet. Mange venner sier at Aplus er bra men Antec ser ut til å være bra kanskje bedre. Men dette er nå forandringene jeg har gjort: Kabinett: APLUS Twin Engine sort, side og front 1.135,- eller Antec Nine Hundred 1.075,- Strømforsyning: Chieftec Super Series PSU 750W Modulær DVD Brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7203A Det er vel det som er blitt forandret resten blir vel som det er. Men hvis det er noen som har noen andre forslag så kom med det Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ang. kabinett så anbefales det på det strkeste å gå for Antec. Aplus er greit nok det, hadde et Monolize kabinett selv for litt siden, men hvis du noen gang får behov for å skifte ut noen av de tilhørende viftene så vil nok dette by på problemer da mange av løsningene til Aplus ikke er beregnet på å bli skiftet ut. Antec derimot har som oftest standard 120/140mm, eller uansett vifter som med letthet kan byttes ut når det behovet melder seg, noe som det sannsynligvis vil hvis du har tenkt å ha maskinen noen år. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Men det virker som at trådstarter vil ha veldig disco-kabinett her. Men Antec 900 er jo litt disco det også. Og er mye bedre og penere enn APLUS Lenke til kommentar
gsn Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg har ingen erfaring med verken antec eller aplus, kan bare si at antec har blitt veldig populært her på forumet og gjør rent bord på tester. Det eneste jeg hadde å si på kabinettet du valgte først var den horrible prisen! Jeg tror du gjør lurt i å vente med blueray brenner, prisene kommer til å falle veldig fort. Akkurat det samme med CD-brenneren og DVD-brenneren når de kom. Hvor mye har du spart på å bytte ut Blue-raybrenner, PSU og kabinett? Nå kan du vurdere om du skal oppgradere til socket 1336 eller om du vil spare pengene til en oppgradering i fremtiden... Lenke til kommentar
Maki91 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg sparte 4000,- kroner på det men jeg tenker jeg holder meg til det jeg har nå. Så for jeg oppgradere den litt senere. Men takk for tipsene Så det blir nå en PC på faktisk 10k. Veldig bra siden det var denne prisen jeg hadde mer tenkt til å holde meg til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå