Gjest mommi Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Ok, dette blir sikkert veldig vanskelig og komplisert å forstå, men plis. Jeg trenger hjelp. Jeg går til psykolog nå pga dette. Det begynner med at jeg var bestevenn med ei kjempe kjekk jente i to år, fra 9.ende klasse til sommeren til jeg begyndte i 1.klasse på videregående. Vi hadde det kjempe bra og hadde veldig intern humor. Vi fann på mye gøy nesten hver dag. Hun har aldri vert en av de jeg kan snakke med om alt da, f.eks sex, gutter og slike ting. Hun har alltid vert litt guttete av seg og litt utenfor det rekkeviddet, hun er heller ikke noe særlig pen å se på da. Uansett, så begyndte vi i 1.klasse videregående da.. alt var bra helt til oktober 2007. Da hadde jeg fått kontakt med flere folk i klassa og blitt venner med mange av de. Jeg fikk en ny bestevenn også.. (jeg har alltid vert godt likt av folk). Så mistet jeg kontakten med den gamle bestevennen min, jeg ditchet henne absolutt ikke, men hun tok avstand fra meg og begyndte å snakke piss om meg fordi jeg var den jeg er og fikk kontakt me andre. Det var til og med noen som hadde sagt til henne at jeg hadde snakket dritt om henne, men det hadde jeg absolutt ikke, og jeg tror grunnen for at hun trakk seg unna er pga ddet hun fikk høre da. Noe jeg aldri hadde gjort var å snakke dritt om henne. Ja, i tillegg til det virker det som hun var også bitter på min nye bestevenn fordi hun var sammen med meg nå. Hun sa hvor dust hun var og teit, dum etc til meg og de andre vennene mine f.eks når vi var ilag alle sammen. Jeg kan si meg enig i at den nye bestevennen min var ikke den skarpeste kniven i skuffen, men uansett. Jeg og den gamle bestevennen min hang ilag da, sammen med andre folk, men det ble aldri det samme. Det var altid noe som gjor at hun var ekstra frekk mot meg. (Hun som hadde sagt til den gamle bestevennen min at jeg hadde snakket dritt om henne var en jeg hadde blitt kjendt med i løpet av 1.klassa. Hun hadde ikke særlig med venner og jeg tror hun ville at jeg skulle miste mine venner for at hun kunne ha meg for seg selv, for hun så hvor kjekt vi andre hadde det sammen) Så vi hadde dårlig kontakt o.s.v. hele 2008. Jeg hadde det kjempe flott sammen med en av mine nye bestevenner. Helt til november. Da plutselig small det. Den nye bestevenninden min begyndte plutselig å vere sur på meg.. helt uten videre. Jeg prøvde å få kontakt og spørre hva det var, og da sa hun at: "nei, uff.. det var så vanskelig å snakke om. Jeg kommer bare til å grine og banne til deg". Så møttest vi da etter en ukes stillhet. Og da hadde hun egentlig ingenting å si på meg, bare at hun hadde hørt fra folk i klassa om at jeg hadde snakket dritt om henne.. noe jeg IKKE HADDE GJORT! (akkurat samme situasjonen som med den gamle bestevennen min) Jeg sa NEI, det har jeg ikke gjort og du burde tro på meg siden jeg er bestevenninden din, jeg har ingen interesse av å spre dritt om deg. (Klassen vår er ett stort kaos med baksnakkere og jævler som vil bare lage drama.) Men så er den nye bestevennen min en jææævla dramaqueen selv da, så det var ikke så enkelt. Jah, så hadde til og med min gamle bestevenn sagt til min nye at jeg hadde snakket dritt om henne. Ok, jeg kan godt inrømme at jeg har snakket om min nye bestevenn til min gamel bestevenn, men jeg sa ingenting STYGT, bare vanlige ting som jeg måtte få ut og jeg trodde at jeg virkelig kunne stole på henne etter at vi har vert bestevenner i over to år, men neida. Min gamle bestevenn reagerte på at JEG hadde sagt noe som helst om min nye bestevenn fordi vi var BESTEVENNER, det var helt uakseptabelt for min gamle bestevenn. (Dette tror jeg er fordi hun var som sagt bitter fra det hun hadde "hørt" jeg hadde sagt om henne den gangen) men hun.. neida, HUN kunne sitte å si hvor jævla råten hun er og dum og alt det teite hun sier til meg og andre. Jæævli irriterende. I tillegg til det ville min gamle bestevenn at jeg skulle si unnskyld for alt det "stygge" jeg har sagt om min nye bestevenn. Faens så falskt! Det værste er at hun har sagt enda styggere ting om henne selv. Nå har på en måte de to råttet seg sammen mot meg. Jeg føler at min gamle bestevenn gjør dette bare pga sjalusi og ondskap mot meg fordi hun er bitter fra i fjor. Min nye bestevenn trodde på alt dette her og jeg har hatt det kjempe låkt inni meg i 4 månder nå. Jeg snakker ikke med noen av de, og de går i klassen min. Jeg HATER å krangle med folk, men i dette tilfellet er jeg så forbanna såret over ting de to har sagt og spredd om meg. At jeg er en løgnaktig dritt som snakker bare stygt om folk, at jeg spiller uskyldig og nekter å innrømme fakta og at jeg ikke er til å stole på. Min nye bestevenn fikk til og med en av mine bekjendte til å vere redd for å sitte på samme bord som meg i kantina. Hun var redd for å bli baksnakket. Fyfaen så forbanna jeg er. Så sier den nye bestevennen min også at jeg egentlig har vert en heks mot henne så lenge vi har vert bestevenner noe jeg faen ikke har vert, jeg har aldri gjort henne en dritt! Jeg har hjulpet henne gjennom alle "kjærstetragediene" hennes og alt det andre pisset... dette sa hun til en av de ekte bestevennene mine. Jeg er helt målløs.. rett å slett. Har aldri vert borti en sann situasjon og fatter ikke noen ting. Men i tillegg til det sier min nye bestevenn at hun er glad i meg og at jeg er egentlig kjekk. Jeg er pen og alle liker meg og blabla. Jeg forstår ingenting! Er det at hun er sjalu på meg og egentlig vil vere venn med meg men på en måte ikke takler meg? Ser på meg som en konkurrent? Tillegg til det sier hun til en av mine andre venninder at hun har tenkt il å snakke med meg og blabla.. fordi venninden min kjeftet på henne så jævli på msn og sa at dette er løgn og det var HUN som hadde fyrt opp under peisen. Dette er oppblussing og bare dritt fra hennes side, sa hun. Men neida, hun har ikke snakket med meg enda. Det har heller ikke hun andre, min gamle bestevenn. Jeg er så forbannet! Dette her er rett å slett ingen gode venninder.. fyfaen. Jeg føler meg så tråkket på og latterliggjort. Min nye bestevenn gikk til ca. hele skolen å slengte dritt om meg! Folk kom bort til meg å spurte om hva dette handler om... jeg er så utslitt og nedtrykt og ødelagt. Jeg føler meg mobbet til høgste grad og jeg har noia når jeg er på skolen. Føler jeg får styge blikk uansett hvor jeg går. Jeg isolerer meg i klassetimen, snakker ikke med noen. Hun sa at klassen våres hater meg og ikke liker meg i det hele tatt. Selvtilliten min er helt nede. Og siden hun har blandet inn alle venninene mine inn i dette helvete her så føler jeg at jeg er så utrolig alene. De fleste støtter meg såklart, det vet jeg. Men når vi skal ut på fest å sann må jeg alltid regne med å se de to der. Hun er så innåsliten og det virker som hun SKAL dit jeg er bare for å lage ett helvete for meg. Jeg har ikke lyst å ha venner lengre, jeg har ikke lyst å dra ut, jeg har ikke lyst på skolen, ingenting. Jeg vil bare komme meg vekk å starte på nytt. Jeg er helt ødelagt. HJELP MEG! Selvtilliten min er knust. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Hmmm, tror du egentlig har 1 enkelt valg: Ta tak i situasjonen å drar den tilbake til land hvor det er mulig. Begynn med din gamle beste venn, få klarna opp hele tøvet. Derreter klarne du opp derfra. En ting jeg heletiden lurer på, hvorfor skaffe seg venner du hvet står og baksnakker folk lell? Endret 1. mars 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
GardinFantomet Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 For det første, jeg føler med deg! For det andre, hvis de såkalte venninnene dine er så oppsatt på å lage piss for deg er de ikke verdt et eneste sekund til av ditt liv. Ikke engang verdens dårligste såpeserie har slike idiotiske, lavmåls såkalte venninner med mage til å gjøre sånt mot folk. Hev deg over det, du er så uendlig mye bedre enn dem. Jeg antar at du bor på et relativt lite sted, siden "Ca. hele skolen" har hørt dritsnakk om deg. Det kan virke håpløst nå, men hvis du begynner å henge med andre folk enn drittslengerne, så vil du nok kjenne at ikke alle tror på rykter som går, og de vil være positive og snille. Bottom line er vel at hvis du hever deg så til de grader over dette, vil de slutte. Det morsomme med mobbing er å se en effekt, som for eksempel at du vegrer deg for å ta av på fest. Gjør det motsatte, ta så av til de grader, og go about your day som om ingenting har skjedd. Vi er flere som har dårlige rykter hengende, men husk at ryktet ikke er deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå