Gå til innhold

Spørsmål til dere som bruker truecrypt.

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Har kryptert 3 av de 4 diskene mine, men jeg bruker ofte utorrent (til lovlige greier), men fins det noen måte som gjør at de får en fast bokstav hver gang? F.eks harddisk 1 får bokstav K, og harddisk 2 får bokstav L?

Hvordan gjør dere det? Eller har dere forskjellige passord til hver harddisk, å moute disken i den bokstaven dere vil ha?

Tenkte å dele den OS disken opp i 2 partisjoner, å kryptere der jeg har installert å den andre disken tenkte jeg at jeg kan bruke til å installere alt av programvare.

Da man kryptere OS disken, gjør man det før, eller etter man har formatert disken? Btw er det anbefalt å kryptere den også? Vil maskin bli veldig mye tregere? Harddisken som jeg har OS på er en 7200rpm, sata disk.

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket litt på siden der, men forsto ikke helt hva jeg skulle gjøre?

/k \Device\Harddisk1\Partition1

Lagret dette som ei batfil der jeg har installert truecrypt.

Det som er planen min er at harddisk 1, partisjon 1 alltids skal åpnes i bokstaven K.

Noen som kan gi meg kjapp liten guide på hvordan jeg skal gjøre dette ?

Lenke til kommentar
Noen som har svar på OS spørsmålet mitt? Ellers skal bare drite i å gjøre det?
Da må du stille spårsmålet på nytt, for det gir ingen mening.

Hint: Kryptering av OS-disk gjøres innefra windows tror jeg. Men les manualen, alt står veldig godt forklart der.

Lenke til kommentar

Kryptering av systempartisjonen gjøres fra Windows med programmet installert. Ytelsesforskjellen vil nok ikke bli særlig merkbar på det aller meste, men det kan hende noen tunge operasjoner der det blir hyppig skrevet til midlertidige filer på harddisken blir litt tregere (avhenger en del av prosessoren).

Anbefaler som geir__hk å lese manualen på nettsiden. Masse nyttig informasjon og godt forklart. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...