Gå til innhold

[løst] Posten som bare surrer? Pakke med skadet innhold..


Anbefalte innlegg

Heisann, visste ikke helt hvor denne posten skulle henne så prøver meg her..

 

Kjøpte nye frontlykter til bilen min på ebay for en stund siden hos en storselger, ble sendt med DHL fra Tyskland til Norge, så med posten fra oslo og nordover..

 

Pakken ble sendt forsikra mot skader osv..

Så fikk jeg pakken, henta den med en gang og reiste bort en liten stund, stressa og styrte, da jeg kom hjem oppdaga jeg at pakken hadde blitt behandlet relativt tøft, og lyktene inni var ikke lengere brukbare..

 

Dro på posten og pratet med en kundebehandler, og jada dette var ingen problem, fylte ut skademelding og leverte pakka og greier, skulle ikke ta mer enn 2-3uker detta her..

 

Nå er det snart 8 uker siden jeg leverte pakken, jeg har ringt posten 3 ganger, og blitt lovet av de at 'han som behandler saken din ringer deg opp i løpet av dagen' 3 ganger..

 

Enda ikke skjedd, jeg var sist i kontakt med de forje fredag, da var pakken sendt nordover igjen og sørover igjen et par ganger og hit og dit og det var bare tull..

 

Relativt dyre lykter jeg kjøpte, så gidder ikke la posten slippe unna med dette, hva skal jeg gjøre?

Jeg skulle bli oppringt fredagen, noe som ikke skjedde, (for 3 gang)

 

Noen som har erfaringer når det gjelder dette? Skadet innhold i pakke, sendt med posten..

Endret av x-team
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er i utgangspunktet helt kurant sak hvis de har fått emballasjen og varen, slikt skjer iblandt, eneste er vel at du aldri skulle tatt med deg esken hjem når du så at den var skadet, men det er jo igrunn bare en formalitet så de burde jo være såpass serviceinnstilt at de overser det..

Lenke til kommentar

Fikk brev i posten i går fra posten så jeg tiligere i dag om at de ville ha kopi av faktura eller noe lignende på hva jeg hadde betalt for lyktene.

 

Tok utskrift av kvitteringa fra paypal og sendte dette til de.

Håper de godtar det, men annen ting, lurer på om jeg får pakken tilbake?

 

Pakken ble sendt nordover for litt siden og ligger her i byen nå..

 

zagga2.jpg

Lenke til kommentar

ser ut som at de er ferdig med selve esken og varen og at den er på vei tilbake til deg, er dog skeptisk til antall dager på omlastningsterminal og at den ikke er ankommet postkontoret der enda, jeg ville tatt kontakt ang det.

Hvis kvitteringen fra paypal samstemmer med tolldokumentene burde det være ok.

 

en annen sak er jo at når posten utbetaler erstatning så overtar de også eiendomsretten til varen de betaler for, det er noen % utregning på når de overtar eiendomsrett og ikke hvis de betaler deler, men den satsen skal jeg ikke uttale meg om. men iogmed at den er på vei tilbake til deg så får du ikke full erstatning.

Lenke til kommentar

Er visst ingen som vet 100% hvorfor pakken er sendt nordover igjen, ingen i posten kunne svare meg på det i såfall..

 

Skjønner ikke annet enn at jeg skal få erstattet det jeg har betalt for pakken..

Men jeg har ingen tolldokumenter siden jeg ikke har betalt noe toll på pakken.

Selger skrev ingen verdi på pakken ser det ut som så har ikke betalt noe toll, er min første handel via ebay dette så jeg veit ikke helt hvordan dette fungerer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...