jorgenlysnes Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Heisann. Sitter med en maskin som ikke får opp sine to nye S-ATA dvd brennere. Dette gjelder "Optiarc 7200 S-ata" på en norsk Windows Vista m. SP1. De er koblet i S-ATA 2 og S-ATA 3 på hovedkortet, MSI P6NG(?). De kommer opp i BIOS med en gang uten problem, de kommer også opp i Windows, men Vista klarer ikke finne riktige drivere. Under enhetsbehandling ligger de også med utropstegn. Jeg har selvfølgelig forsøkt å google' litt etter drivere\info om flere som har samme problem, men klarte ikke bli noe særlig klokere. Det står i produktinfoen av disse er sertifisert for windows vista. Jeg har funnet noen firmware updates bare, men dette hjelper lite når de ikke fungerer fra før. Altså, stasjonene finnes ikke under min datamaskin. Tips mottas med stor takknemmelighet! :-) Lenke til kommentar
umarex Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 drivere for hardisker? Uansett, forsøk og last ned WinRar, for det kan faktisk se etter info som windows har skjult, så om hariskene er skjult og du ikke finner de, så kan winrar finne de. Garanterer ikke at jeg har rett og alt, men jeg bare kommer med tips til deg. du kan laste det ned her: WinRar 3.80 Lenke til kommentar
jorgenlysnes Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Hei, og takk for svar - MEN, som jeg skrev ' så gjelder dette 2 stk identiske dvd brenner og ikke harddisker. Tror desverre ikke WinRar er løsningen på mitt problem, men takk likevel.. drivere for hardisker? Uansett, forsøk og last ned WinRar, for det kan faktisk se etter info som windows har skjult, så om hariskene er skjult og du ikke finner de, så kan winrar finne de. Garanterer ikke at jeg har rett og alt, men jeg bare kommer med tips til deg. du kan laste det ned her: WinRar 3.80 Lenke til kommentar
jorgenlysnes Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Ingen som har tips? Har prøvd det meste nå.. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Prøv dette kanskje: Situation There is a yellow exclamation mark for CD/DVD drives in Device Manager. The device status in the properties of the driver might indicate an error code, for example 32, 37, or 39. Or the drive simply does not appear in My Computer or Device Manager. Solution To solve the issue, you have to edit the Windows Registry: Click Start, then Run, type REGEDT32 and click OK. Locate and then remove the following registry values: HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlCl ***{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}LowerFilters HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlCl ***{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}UpperFilters Close Registry Editor. Reboot the system for the changes to take effect. Note: Some programs are unable to detect the CD/DVD drive after these steps. To solve this, simply re-install the program in question, eg: usually your recording software. Also, in few instances the order in which the programs are (re-)installed can make a difference. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå