Gjest medlem-16183 Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Skulle renske datan for støv og lo fikk et problem, hjelp hadde vært veldig fint Jeg startet med kablene, tok dataen fra hverandre bit for bit (inkludert hovedkortet) har Swiftech MCX4 med shim? core beskytter. Demonterte alt rett og slett. Men fikk bare skjermsignal for 1 sekund. Det kan jo være processoren, men den lukta ikke svidd som den første jeg hadde. Skjermkortet kan det være, men lite sannsynlig siden jeg prøvde Mach64 PCI uten lykke. Coren på processoren er i helt fin stand, det samme med kjølepastaen som var oppå coren og ikke uttafor. Jeg fant ikke tuben med AS, så jeg tørka resterende pasta av med dopapir, og som sagt ingen skjermsignal Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Ikke si at du støvsugde inni pcen? Støvsuger og komponenter som er ømfintlig for statisk elektrisitet (eller utladning av sådann) er en kombinasjon man skal holde seg unna... Ellers, prøv å flytte CMOS jumperen slik at du nullstiller systemet. Sitter rambrikken ordentlig i slotten? Gå over alle koblinger en gang til og sjekk at de sitter som de skal. DrErling Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Støvsugde ikke inni pc'n. har resetta cmos'n mange ganger uten at det ble bedre. Men, hva hvilken komponent tror du er ødelagt? Har ikke PC Speaker så jeg kan ikke identifisere problemkilden. Ramen, er jo en hvis sjangs men jeg la både GFX-kortet og ramen på anti-statiske poser. Prosessoren, var litt brutal når jeg satte på kjøleribba, løfte hk'et i ribba osv osv, men jeg hadde jo shim eller hva det nå heter, + at prosessoren er i ok stand VISUELT. Det første som streifa meg var den settingen i biosen som er noe lignende av: Cpu fan protection, siden skjermen blinket i to sekund og så skrur den seg av? Eller er det noe annet som er feil. pøs på med svar 8) På forhånd tusen takk for svar Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Sjekk om prosessorvifta er plassert i riktig fan-slot på hovedkortet og om den går (like fort) som den skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå