:---{D Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hater disse trendene. Saueflokk-aktig, mennesker som ikke kan tenke selv. Bææ bæææ Snakker du om de som er på Twitter nå? Eg har endå ikkje forstått hensikten med Twitter. Det gjorde ikke jeg heller i starten, men om man følger en del interessante mennesker som har interessante ting og si, så er det faktisk interessant. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Kvalitet om man er selektiv nok, fjas hvis ikke. God mulighet til å diskutere med alt fra David Lynch til bestemor. Etter litt prøving gir det meg veldig mye det samme som et forum, bare med bredere utvalg. Spesielt endel kjente mediefolk, samt kulturpersonligheter i inn og utland er artig å følge med på. Endel av dem svarer jo til og med (hvis ikke er det ikke poeng i å følge). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Endret 9. mars 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Det er litt vanskelig å få David Lynch til å bli medlem av forumet (men så opptatt av været som han er så er det vel like greit) Prøv det ut og se om sinnet er mottagelig. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Et diskusjonsforum er en rekke mer eller mindre separate diskusjoner. Twitter og lignende mikrobloggetjenester er en kontinuerlig samtale. Sammenlign det gjerne med en gigantisk chattetråd der du selv kan velge hvem du vil lese. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Genialt bilde Zeph! Har nå laget meg konto så får vi se om det blir noe twitring(?) på meg eller om jeg bare følger med på det andre poster. Synes det blir litt sært å bare sette igang og kommentere på andres twitring uten at jeg kjenner vedkommende utenfor forumet. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hehe, jeg har ikke opplevd det som et problem. Har helt tilfeldig svart på andre sine twitringer innimellom og fått svar. En gang svarte jeg til og med en engelsk en som kom opp på public timeline - fikk naturligvis svar og . Veldig artig å følge med på enkelte synes jeg, kan komme over mye spennende. Synes det er litt rart den som oppfattet det som saueflokkaktig, uantsett kan man likevel skille seg ut fra resten av flokken Er ikke vits i å sitte på sidelinjen og se på noe som man vil være en del av, men som man likevel ikke gidder fordi man ikke vil bli oppfattet som en som følger strømmen, det å følge strømmen trenger ikke være negativt til enhver tid. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Er ikke vits i å sitte på sidelinjen og se på noe som man vil være en del av, men som man likevel ikke gidder fordi man ikke vil bli oppfattet som en som følger strømmen, det å følge strømmen trenger ikke være negativt til enhver tid. Å gjøre det som andre gjør, bare fordi de gjør det, er så patetisk at jeg finner ikke ord. Det har kanskje noe med min avsky for copycats at jeg mener dette. Men enig med deg i at det ikke trenger å være negativt. Endret 9. mars 2009 av WarpX Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Å poste på forum var jo å "følge strømmen" i sin tid det også (og er vel det fortsatt). Hvor er så den store forskjellen? For et forum er det forøvrig regel nr. 1 å følge strømmen til brukerne våre. Eller mer riktig, bølgene brukerne skaper. Ber de om noe så må man prøve å etterleve ønskene. En Twitter er ikke annet enn en mini-blogg i ånden til Thomas Jefferson. "The most valuable of all talents is that of never using two words when one will do". Twitter på 1-2-3; http://www.journalisten.no/story/56322 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Å poste på forum var jo å "følge strømmen" i sin tid det også (og er vel det fortsatt). Hvor er så den store forskjellen? Forums har vært en del av nettet leeenge. Jeg postet på Usenet i sin tid (umodererte diskusjonsgrupper). Da fantes ikke web-baserte diskusjonsforum. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Hva er så logikken her? Twitter er greit om man var tidlig ute, men ellers ikke greit (for da er man sau)? Holder du deg unna alle tjenester som kommer og blir populært? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Twitter er greit om man var tidlig ute, for da så man sannsynligvis en verdi i tjenesten og fulgte ikke noen flokk. Jeg holder meg stort sett unna alt som er hype, om det er på nettet eller i virkeligheten. Men til syvende og sist kommer det jo selvfølgelig an på om tjenesten er verdt min oppmerksomhet eller ikke. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Skriver en guide til Twitter for Diskusjon.no-brukere, så håper jeg at flere ser hvor genial denne tjenesten er. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Skriver en guide til Twitter for Diskusjon.no-brukere, så håper jeg at flere ser hvor genial denne tjenesten er. Husk link her så får jeg stupt i det jeg og. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) En guide til Twitter - for Diskusjon.no-brukere Endret 9. mars 2009 av :--{D Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Bruker selv Twitter, men tror jeg hopper over denne. Følger så mye annet, blant andre artister osv. Blir litt for mye rett å slett å følge med på. Viktig å holde seg selektiv her tror jeg. Fattet heller ikke helt hensikten med Twitter i starten, men konseptet er jo såre enkelt. Søk opp et band feks, å følg med på hvordan det ligger an på turné, eller i studio... Hva som helst, hvem som helst. Endret 12. mars 2009 av Istapp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå