odn Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hva skjer egentlig med promp i badstua? Synker den? eller stiger den? Jeg og en kompis satt i badstua og begynte og lure på detta xD Hva tror du? - Øystein D. N. Lenke til kommentar
goggen92 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 hehe:P dette er noe jeg og har lurt på, men den må vel synke, pga den kan jo ikke være like varm som resten av badstua, derfor må den jo synke. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Men metan er ganske tynt, som bidrar til oppdrift. Nå består jo promp av en god del andre ting også da. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Spørs hva slags gasser man fiser da. Kan jo tenkes at den stiger også. Lenke til kommentar
odn Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Kansje noe stiger, og noe synker xD Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Eller kanskje det er så varmt at det bare tar fyr? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Da ville kroppen blir stekt ganske greit uten prompen også Lenke til kommentar
odn Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 hmmm..... kanskje kanskje. ingen som hvet? Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Nei nei, dette blir nok et filosofisk spørsmål... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Du får sende inn spm til Mythbusters så de lager en episode om å prompe i badstuen. Forhåpentligvis drar de til Finland for å gjøre det i en "ekte sauna". Lenke til kommentar
odn Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Du får sende inn spm til Mythbusters så de lager en episode om å prompe i badstuen. Forhåpentligvis drar de til Finland for å gjøre det i en "ekte sauna". Tenkte faktisk på det :O Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Du får sende inn spm til Mythbusters så de lager en episode om å prompe i badstuen. Forhåpentligvis drar de til Finland for å gjøre det i en "ekte sauna". Tenkte faktisk på det :O Do it! Send it in! Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Du får sende inn spm til Mythbusters så de lager en episode om å prompe i badstuen. Forhåpentligvis drar de til Finland for å gjøre det i en "ekte sauna". Tenkte faktisk på det :O Do it! Send it in! I second this motion! Lenke til kommentar
pululf Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg tror at den vil synke, spesielt om du sitter høyt oppe. Oppdriften til metanen vil neppe være nok til å få det til å stige. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hah, uten videre grunnlag så kan jeg tro like godt som deg. Jeg tror den vil stige. Lenke til kommentar
000111222 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Temperaturen i badstua vil nok varme opp metangassen ganske fort slik at temperaturforskjellen blir eliminert. Er nok ganske enkelt å teste ut. Berre å ha ein på golvet til å fise og ein øverst i badstua til å sniffe. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Wot? Kan promp stige og synke? Trodde det bare ble skutt ut liksom Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Promp er da mer enn bare metan, folkens? Saksa fra wiki: Nitrogen - 20% - 90% Hydrogen - 0% - 50% Carbon Dioxide - 10% - 30% Oxygen - 0% - 10% Methane - 0% - 10% Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hva er vanlig temperatur i badstue? 70 grader-ish ? og vanlig luftfuktighet? Så går det ann å regne ut dette ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå