Kabbalabba Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hei. Driver å leter etter en slipcase som passer til HP 2140. For jeg har tenkt til å kjøpe meg den maskinen. Noen som vet om en passer (i hvert fall sånn omtrentlig) til denne maskina? Som man kan få tak i her i landet i hvert fall. Tips mottas med takk. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Slik: https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?p...JSON=2133-veske 2133 og 2140 er mer eller mindre identiske, så slipcasen til 2133 skal passe bra. Her ser du for øvrig hvor like de er: http://www.hp2133guide.com/hp-2140-and-2133-comparison-pics/ Forresten, har du fått tak i 2140? Eller har du planer om å kjøpe den? Uansett tilfelle vil jeg gjerne høre noen erfaringer Endret 1. mars 2009 av sablabra Lenke til kommentar
Kabbalabba Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Jeg skal bestille den tenkte jeg, så kommer den når den kommer. :!: Tenkte kanskje at siden 2133 har 9" skjerm at 2140 med sine 10" ble for stor for samme slipcase. Endret 1. mars 2009 av Kabbalabba Lenke til kommentar
Kabbalabba Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Hei igjen. Fikk HP 2140 i posten på Mandag. Har brukt den hver dag (bortsett fra i dag) siden det. :!: Det eneste jeg ikke likte var at det fulgte med for mye programmer som jeg ikke ville ha. Men når jeg fikk bort det, og slått av det meste av pynteeffekter i XP ble den til en kjapp liten maskin. Starter opp på kortere tid enn Acer 5920G som jeg har, som har Vista. :!: Jeg la ikke merke til at den begynte å suse (vifta) før den hadde vært på i nærmere 10 timer i strekk. Og det må vel regnes som bra. Batteriet klarte jeg å hente ut ca 3,5 timer fra i Bærbar-innstilling på strømstyring. Det er ok ytelse, men den blir selvsagt kjappere på vekselstrøm. Vet ikke hva mer jeg skal si jeg. Den virker veldig solid i forhold til alle andre netbooker jeg har sett til nå, akkurat som forgjengeren 2133. Også har den sølesikkert tastatur står det på HP sine sider, og det er jo praktisk. For kaffekoppen står vanligvis ved siden av. Føler meg også litt tryggere med aksellerometer i den som stopper harddisken om maskinen faller. Hvis det er noe annet du lurer på må du gjerne spørre. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Høres bra ut at viftestøyen er redusert. Jeg synes vifta i 2133 lager i overkant mye lyd for en så liten PC (uten at det er veldig irriterende). 3,5 timer er ca. det samme som hp 2133 med 6-cellers batteri - altså har 2140 ca. dobbelt så lang batterilevetid. Lenke til kommentar
Kabbalabba Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Har ikke lagt merke til at 2133 støyet, men så testet jeg den bare på Elkjøp på Karihaugen. Og der er det jo ikke helt stille akkurat. Batteriindikatoren later til å være rimelig nøyaktig også, men det er kanskje vanlig. Kjøpte med et 2GB RAM-kort til den også, men det har jeg ikke rukket å innstallere ennå. Hadde ikke passende skrutrekker liggende her. Den starter opp på ca 50 sekunder. Tok tida nå nettopp. Dette er da med Avast antivirus og Zonealarm firewall på autostart, og på bærbar innstilling (ikke med batterieliminatoren altså). Og jeg har på noen få pynteeffekter, men ikke alle. Jeg har heller ikke rukket å tweake noe særlig ennå. Planen var jo å kutte ned enda litt mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå