Gå til innhold

Disk til xbox?

tKila

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Evox patchen som gjør det mulig å benytte større harddisk støtter nok 137gb...

Grunnen til at det stopper der er på hardware begresninger og ikke software....

Men siden vi ikke har noen 137gb harddisker, så er nok 120gb disker som er max man kan sette inn...

Selv om mange har meldt at de får større disker til å virker, så får de ikke utnyttet mer enn det rundt 140gb fra diskene.

Lenke til kommentar
ok, og det vil si at jeg kan bruke 120 gig uansett chip sålenge den blir patchet med evox? (Som jeg regner med er vanlig)

Så lenge biosen du har inneholder evox hd patchen så vil dette går bra, de første modchippene som kom på markedet har ikke denne patchen og har heller ikke mulighet for å bli oppdatert.

Så lenge chippen din kan chippen din ikke er av de første som kom på markedet, eller har muligheten til å flashes ser jeg ingen grunn for bekymring.

Lenke til kommentar

Sorry kan ikke dy meg:Fy F**n til dobbeltmoral det her på forumet.Med en gang det er snakk om kopiering av spill,eller hjelp til et spill som er kopiert(som jeg vet er ulovlig) så blir folk nesten banna på stedet,men med en gang det er snakk om modding av X-Box(er det fordi det er Microsoft som lager den?)så er alt helt ok,da kommer det fram haugevis med forslag om hva du kan gjøre.MS har vel kostet på like(om ikke langt mere) penger på X-Boxen,som spill produsentene har på spilla sine?

Just my 2c's

Lenke til kommentar
Sorry kan ikke dy meg:Fy F**n til dobbeltmoral det her på forumet.Med en gang det er snakk om kopiering av spill,eller hjelp til et spill som er kopiert(som jeg vet er ulovlig) så blir folk nesten banna på stedet,men med en gang det er snakk om modding av X-Box(er det fordi det er Microsoft som lager den?)så er alt helt ok,da kommer det fram haugevis med forslag om hva du kan gjøre.MS har vel kostet på like(om ikke langt mere) penger på X-Boxen,som spill produsentene har på spilla sine?

Just my 2c's

En vesentlig forskjell er at det ikke er ulovlig å modde en Xbox, mens piratkopiering av spill er forbudt. En moddet Xbox kan brukes til mange andre ting enn piratkopiering.

Lenke til kommentar

hvordan forklarer du da retningslinjene, punkt 5, setning 2?

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det omfatter også informasjon om bruk av diverse modchips og lignende for konsoller.

men, jeg er helt enig med deg.. en chippet x-box kan brukes til ganske mye mer enn piratkopierte spill.

Lenke til kommentar
Beklager at jeg satte i gang denne diskusjonen, jeg skal forholde med til andre, mer rellevante forum om jeg trenger å vite mer om tilsvarende saker.

Men sånn som det er blitt sagt tidligere, modchip er lovlig ;)

Så spør i vei, hvilke andre releavante forum var det du evt tenkte på i så fall ?

Lenke til kommentar
Men sånn som det er blitt sagt tidligere, modchip er lovlig

Noen som har snakket med Microsoft om dette??Ta med deg boxen din til Mr.Gates og si at det er lovlig.Tror du at du får den med deg tilbake??

Selvfølgelig. tror du Microsoft kan definere egne lover?

Det blir det samme som om at det ikke skulle være lov å overklokke en pc, eller sette på en uorginal del på bilen.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Just my 2c's

En vesentlig forskjell er at det ikke er ulovlig å modde en Xbox, mens piratkopiering av spill er forbudt. En moddet Xbox kan brukes til mange andre ting enn piratkopiering.

Helt enig med mannen som skriker om dobbeltmoral. Som admin bør du jo vite at så lenge det prates om modchip med Evolution-X e.l er dette like mye en ulovlighet som å kopiere et spill. Evolution-X e.l er en hacket/editert versjon av et Microsoft produkt. Cromwells Linux bios er den eneste biosen på markedet i dag som ikke inneholder noen form for Microsoft kode.

Hva er forresten poenget med at det ikke kan omtales f.eks piratkopierte spill ? Sist jeg sjekket er det faktisk pressefrihet i dette landet. Er ingen forbud mot å diskutere slikt i kongeriket Norge.

Hilsen

Frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...