baat94 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Hei.. Har sovidt begynt med et gokart-prosjekt. Planen er å få tak i ei gokartramme med firehjulsbrems og sette YZ 250 motor på den. Har kjøpt "halve" motoren. Kjøpte den av en kar fra Bjørkelangen, usett. Den ble sendt til meg med posten, jeg betalte 900 for motoren i deler uten sylinder med topp, coil med ledninger, forgasser og eksosanlegg. Fikk med stempel men det var HEILT oppspist! hadde sansynlighvis komt deler inn i sylinderen. Om noen har delene som mangler, send en PM Kan gjerne vere trimdeler også Bilder når jeg pakket delene ut av bagen de kom i: Masse skruer og gamle ødelakte pakninger: Delene "satt" sammen (se stempelet!). før lakkering. : Vasket litt og lakt i ei hylle på venting på lakk. En demper jeg fikk med, som nå blir solgt for 350,- : Tilbake til det jeg har gjort til no: Begynt å ta ut lager i motoren. Har kun fått ut nokken fordi jeg trenger spesialverktøy da jeg ikke kommer til bak. Noen som har ideer om hvordan jeg skal få ut de andre lagera? I helga lakkerte jeg også motoren. Det ble slik: Under lakkering: Etter lakering og bare søtte delene inntil kvarandre; Har kjøpt inn 3 lager. To rammelager og eit til som skal ver i blokka. 580kr for to rammelager, men fikk et lite med på kjøpet. Nå venter jeg på brukermanual til motoren... Men ingen av forhandlerne her i området har og vet ikke når de får inn Bør ha dette før jeg bynner å ta ut clutchen for å sjekke lager på drev og litt sann.. =) Fyr løs Ris og Ros Endret 3. mars 2009 av baat94 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ser bra ut dette! For at du skal få bedre respons i tråden din bør du tenke på følgende: - Mer bakgrunnsinformasjon i forkant. Hva har du gjort, hva er dine planer? - Bilder, bilder og atter bilder. Vi lesere elsker bilder. (Men PS: Det finnes begrensninger) - Og forklar gjerne hvert bilde. Forklaring er bra, slik at vi kan sette oss inn i dette.. Akkurat nå står jeg med mange spm i bakhodet mitt ang. ditt prosjekt. Jeg skjønner at planen er å lage en gokart med en 250 kubikk motor, men det er mye mer jeg gjerne vil få svar på.. Bare noen tips på veien! Lykke til, og stå på! Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Ser bra ut dette! For at du skal få bedre respons i tråden din bør du tenke på følgende: - Mer bakgrunnsinformasjon i forkant. Hva har du gjort, hva er dine planer? - Bilder, bilder og atter bilder. Vi lesere elsker bilder. (Men PS: Det finnes begrensninger) - Og forklar gjerne hvert bilde. Forklaring er bra, slik at vi kan sette oss inn i dette.. Akkurat nå står jeg med mange spm i bakhodet mitt ang. ditt prosjekt. Jeg skjønner at planen er å lage en gokart med en 250 kubikk motor, men det er mye mer jeg gjerne vil få svar på.. Bare noen tips på veien! Lykke til, og stå på! Hmm.... vet ikke helt hva mer info jeg kan skrive, men kan prøve å skrive litt mer Driver for tiden å leter etter sylinder og topp osv. SKRIK ut om dere vet om noen som har EDIT: La til litt mer info og bilder. Skal sta å se på gokartramme rundt 20.mars, då kommer han som har den hjem fra sjøen. Endret 3. mars 2009 av baat94 Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Blir nå kanskje slik at jeg bytter yz "motoren" i en hel Kawasaki 250ccm motor. Hva synest dere om det? Bedre om jeg lager til igjenn yz'n eller skal jeg satse på kawa-motor? -Magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå